Broodbeleg en toetje

<p>Dag dames,</p><p>Ik was even benieuwd naar jullie ervaringen/advies. Mijn zoontje is nu 9,5 maand en het gaat hartstikke goed met eten. Maar ik wil wat meer variatie aanbrengen in het broodbeleg. Maar ben een beetje bang om alles erop te doen i.v.m. suiker en zoet e.d. Ik lees wel op meerdere sites dat je appelstroop kan geven, maar daar zit toch hartstikke veel suiker in? Gebruiken jullie een bepaald soort merk of iets? En wat geven jullie nog meer? Gewoon eigen jam bijvoorbeeld of een apart merk speciaal voor baby's?</p><p>Met het toetje zit ik een beetje met hetzelfde. Wat geven jullie als toetje? Hij heeft nu een paar keer zo'n klein danoontje gehad, maar die wil ik eigenlijk niet geven. Yoghurt is hij tot nu toe niet zo fan van, ook niet met gepureerd fruit er doorheen. Wat geven jullie?</p>

Je hebt van “de kleine keuken” van alles aan beleg! Geen zout en suiker toegevoegd.
Er zitten wel van nature fruitsuikers in..
Te koop bij AH in het baby schap.

Hier ook kleine keuken beleg. Bij 1,5 jaar begonnen met normale appelstroop.
daarnaast smeerbare vegetarische worst daar zit geen troep in zoals bij smeerworst. 
Als toetje Griekse yoghurt maar een toetje kreeg ze pas met een jaar elke dag. 

Mijn zoontje is gek op pindakaas. Je hebt nu van die 100% pindakaas zonder suiker en zout. En bietenspread vind hij heerlijk!

Hier waren appelstroop en pindakaas een groot succes. Appelstroop is juist ook goed vanwege het ijzer en de vezels en ja er zitten natuurlijke suikers in, maar ook dat kan een baby prima hebben ( anders kan je ook maar beter geen fruit meer geven) Voor de pindakaas gebruiken wij natuurlijke pindakaas waar geen suiker of zout aan toegevoegd is. Smeerleverworst ( ook de vegetarische) zou ik niet te vaak geven vanwege de grote hoeveelheid zout. 
Banaan op brood was hier in het begin trouwens ook een grote hit en smeerkaas voor kinderen (maar ook beperkt ivm het zout) 
Als toetje wordt er gewone yoghurt gegeten, dat gaat er hier gelukkig prima in. Je zou nog sojayoghurt kunnen proberen, die smaak is iets zachter. 

Hier ook kleine keuken beleg. De mango-pompoen variant vind hij heerlijk. Daar zit wel suiker in trouwens (agavesiroop), maar dat vind ik zelf niet zo erg. 
Verder ook wel eens avocado, daar is hij gek op

Terug
Bovenaan