broodbeleg

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Onze dochter van 7 maanden eet sinds ongeveer 2 weken tussen de middag een boterhammetje zonder korstjes met paté, nu hoorde ik alleen van een collega dat elke dag paté niet goed zou zijn voor zo'n kleintje (zij had het ook weer via via gehoord).

Ik vraag me daarom af wat voor broodbeleg jullie geven aan jullie kleintjes, ik heb ook aan smeerkaas zitten denken, maar is dat niet te zout?

Groetjes
Femke

Hee hoi,

Ons zoontje krijgt alleen boter op brood en hij vindt het heerlijk. Hij heeft reserves genoeg, dus ik hou het voorlopig ook zo.

Appelstroop schijnt ook prima te kunnen, sommigen adviseren die van  Zonnatura. Veel suc6!

Groetjes Lientje  

Hey Femke,

Toevallig het  ik het gister op het cb nagevraagd. Jordy eet ook brood en is nu 6,5 maand, heb hem eerst brood met  margerine gegeven  en vond het wel eens tijd voor iets anders.

Tot mijn verbazing mocht ik gewoon alles op de boterham doen...
Nu wordt mijn klein manneke wel ineens heel groot.

Alleen honing mocht nog niet. Wel rekening houden dat je  nog geen heel gekruid vlees ofzo erop doet. (Salami, pepercervilaat,  pittige worst,  etc.)

Maar gewoon ham, kaas, smeerkaas en die dingen wel.  Ook variatie van beleg  is wel belangrijk!  Zou wel beetje voorzichtig zijn met zoet, als ze dat gewent zijn willen ze misschien niets anders meer .

Dit was wat ze tegen mij zei......Op een ander cb zeggen ze misschien wat anders.

Succes ermee!
Groetjes Wendy

Bedankt voor de tips,

@lientje: margarine kan natuurlijk ook gewoon, ik kom daar alleen niet op omdat wij dat zelf nooit gebruiken. Dat valt dus ook zeker te proberen
@bekker (heb je voornaam even niet onthouden) Goh dat jullie zoontje al alles mag van het cb, dan zijn ze inderdaad wel ineens groot he? Mijn man gaat maandag met Daantje naar het cb voor de 7,5 maand check-up, ben benieuwd of ze bij ons hetzelfde vertellen, er zit toch ooit wel verschil in al die adviezen. De vorige keer bij 6 maanden zaten wij helemaal te popelen om alle leuke dingen die ze nu zou mogen gaan eten, maar ze kwamen niet verder dan: ze mag een broodkorstje gaan proberen. Tsja daar hebben we zelf maar een boterhammetje van gemaakt. Vond ik niet zo eng als zo'n taaie broodkorst waarvan ze in een keer een heel stuk achterin haar keeltje had zitten.

Groetjes Femke

ps: lientje, was jij niet van de m&m's? Ik denk dat wij ongeveer tegelijkertijd op het zwanger worden forum hebben gezeten, ik las jullie verhaaltjes altijd mee

Hee Femke,

Ik heb ook gehoord dat te veel pate niet goed is voor je kindje, dan krijgt je kindje teveel vitamine a binnen blijkbaar.
Noa krijgt nu alweer 1 maandje iedere dag een boterham, en ik varieer het steeds,
dan krijgt ze smeerkaas dan pate of alleen halvarine en heel af en toe krijgt ze weleens een boterham met jam.....dat vind ze dus het lekkerste die jam dus daarom heel af en toe....

Succes met de boterhammetjes!

Groetjes Chantal mama van Noa 30 januari 2008

Hoi Femke,

Dat klopt, de m&m's  zijn nog steeds actief hoor!!! We zitten nu op hyves, 7 meiden een gezellige boel! Ze vinden het vast super als ik zeg dat we hier nog herkend worden, haha!

Ik ben benieuwd wat ze dan bij jullie zeggen, bij ons zoontje moet ik gewoon oppassen, hij heeft zoals ik al zei genoeg reserves, haha! Al dat andere kan altijd nog...ik heb speciaal voor m'n zoontje  blue band idee, zitten  extra vitamines in geloof ik.

Groetjes Lientje

smeerkaas en jam gaan we ook proberen! Ik geef expres al weinig zoete dingen omdat ik ook bang ben dat ze daar verslingerd aan raakt, fruit vond ze een tijd lang ook lekkerder als de groenten!

@lientje: Hyves is ook leuk ja, wat grappig dat jullie nog allemaal contact hebheb, ik vond jullie stukjes altijd erg herkenbaar toen ik zelf net zwanger was, ik heb nog wel een paar keer aan maantje moeten denken, die had wel veel ellende destijds met het zwanger worden/blijven he? Als je dan zelf zwanger bent en je leest dat soort verhalen dan voel je toch ontzettend mee ondanks dat je iemand totaal niet kent verder.

Terug
Bovenaan