broodbeleg

Hey Femke,

Jordy krijgt vanaf 4 maanden al fruit en groente. Hij dronkt toen nog maar 4 flessen en dat was wel iets te weinig. Hij heeft ook nooit ergens last van gehad en er is ook geen   verhoogd risico op allergiën. Op het cb waren ze daar zelfs niet overeens, de ene zei wel bijvoeding de ander absoluut niet. Heb toen gekeken waar ik mezelf prettig bij voelde en opgelet hoe Jordy reageerde.

Hij vond het prachtig en aan zijn snoet te zien ook erg lekker....Daarom eet hij nu dus ook echt alles... Vis,vlees kip alle groente en fruit. ( Nog 3 flessen)
Weet ook dat we daar veel geluk mee hebben.
Hij zit nu gemiddeld met zijn gewicht en iets boven het gemiddelde met zijn lengte. Hij heeft het er dus heel goed op gedaan.
Is gewoon heel belangrijk om goed naar je eigen kind te kijken, jij bent moeder en kent je kindje het beste.

Groetjes Wendy

Hey Femke,

Jordy krijgt vanaf 4 maanden al fruit en groente. Hij dronkt toen nog maar 4 flessen en dat was wel iets te weinig. Hij heeft ook nooit ergens last van gehad en er is ook geen   verhoogd risico op allergiën. Op het cb waren ze daar zelfs niet overeens, de ene zei wel bijvoeding de ander absoluut niet. Heb toen gekeken waar ik mezelf prettig bij voelde en opgelet hoe Jordy reageerde.

Hij vond het prachtig en aan zijn snoet te zien ook erg lekker....Daarom eet hij nu dus ook echt alles... Vis,vlees kip alle groente en fruit. ( Nog 3 flessen)
Weet ook dat we daar veel geluk mee hebben.
Hij zit nu gemiddeld met zijn gewicht en iets boven het gemiddelde met zijn lengte. Hij heeft het er dus heel goed op gedaan.
Is gewoon heel belangrijk om goed naar je eigen kind te kijken, jij bent moeder en kent je kindje het beste.

Groetjes Wendy

Ideetjes:
-geprakte banaan
-perenmoes (zelf maken)
-appelmoes (zelf maken)
-en allemaal ander fruit wat je kunt prakken.
-gesmolten kaas (botherham even in de magnetron)

@wendy, dat vind ik ook hoor dat je zelf moet kijken hoe je kindje reageert, Daantje keek nl het brood van mijn bordje af dus vandaar en ze kan het makkelijk wegkrijgen gelukkig, inmiddels eet ze ook alle potjes-varianten, fruit heb ik altijd vers gegeven (ook alles trouwens: mango, aardbei, groene en gele kiwi, banaan, appel, peer, wilde en gewone perzik, nectarines, meloen), ik wil nu ook gaan beginnen met de groentes vers te geven, nu ze de stukjes brood goed wegkrijgt. Ze krijgt nu nog 3 flesjes, maar ik wil eigenlijk van het ochtendflesje een papje gaan maken: mocht de vorige keer nog niet van het cb, dus ik ben benieuwd of het nu wel mag (en anders gaan we het toch doen).

Ze is trouwens gemiddeld qua lengte en ligt iets onder het gemiddelde gewicht, maar dat had ik zelf vroeger (hahaha helaas  nu niet meer) als kind ook altijd.

geprakte banaan en gesmolten kaas vind ik ook goede tips, ik dacht alleen dat vanwege het zou gewone kaas nog niet mocht, maar ik denk dat mijn cb een beetje achter ligt als ik jullie tips zo lees.

heyhey.
mijn cb zei ook dat ze opzich alles wel mag, behalve rauw vlees (duuuh) en idd niet te veel lever producten. net als in je zwangerschap, mocht je deze 2 dingen ook niet of niet te veel.
lever bevat veel vitamine a wat niet goed is voor je kindje. en honing tot een jaar ook niet.
ik heb toen ook een topic geopend over brood. weet niet of die er nog staat maar daar hebben mensen ook veel tips gegeven :D heeft mij toen erg geholpen want moest toen nog een maand wachten op het cb.

liefs, do

Terug
Bovenaan