broodje eten help

mijn zoontje is nu 6,5 maand heb al 3 keer geprobeerd om een broodje met smeerkaas te geven in kleine stukjes maar het brood blijft plakken aan zijn gehemelte of het gaat diep naar achteren en moet hij gaan kokhalsen. ben maar gestopt met een broodje. maar moet toch wel een keer eten dacht ik.

liga koekjes eet hij ook niet echt. broodkorst sabbelt hij alleen erop maar echt eten doet hij niet.

wie heeft er tips voor mij?

groetjes melek
 
Hoi,

Ik weekte de stukjes altijd heel even in (opvolg-)melk, dan werd het zacht. Geleidelijk aan steeds minder melk / steeds korter weken, en daarna ging het goed. Misschien kun je hier iets mee.

Groetjes,
Line
 
Hoi hoi

Inderdaad wat hierboven staat, dopen in de melk. Wat ook kan helpen is ander beleg. Ik heb mijn zoon brood met leverpastei gegeven, dit plakt minder. Of alleen brood met boter.

Groetjes Ria
 
Hoi,

Ik kreeg het advies om met 7 maanden te beginnen met brood. Eerst een broodkorstje in de wang stoppen en daarna stukjes brood. Zorg ervoor dat brood niet te vers is. Beleg is nog niet nodig. Misschien helpen deze tips je. Je kindje is 6,5 maand, misschien is hij er nog niet aan toe, het komt denk ik vanzelf. Mijn zoontje is 9 maanden maar eet ook nog niet veel brood. Soms doe ik er geen beleg op, de andere keer smeerkaas, worst.

 Succes ermee,

Groetjes Sanne
 
Hai Hai



Het is misschien een open deur maar zou het zo kunnen zijn dat je kindje nog niet toe is aan broodje eten.

De mondmotoriek moet daar goed genoeg voor zijn en het is nog best een werk omdat goed weg te krijgen..



Straks lukt dat best wel en begin zonder beleg dat gaat het makkelijkste



Succes

Jip

 
Hoi,

Misschien is je kindje inderdaad nog niet aan brood toe. Wij zijn begonnen met stukjes stokbrood. Dat kan ze nog niet echt opeten, maar ze vind het heerlijk om op te sabbelen. Dat kun je ook met een broodkorst doen. Mij is ook gezegd dat ze pas met 7 maanden echt een broodje kunnen beginnen. Blijf het gewoon aanbieden, en dan komt het vanzelf wel denk ik .

Succes.

Desiree
 
Hoi Melek, een broodje is inderdaad erg klef en wordt al gauw een brij. Logisch dat je kindje dat niet naar beneden krijgt.
Het wordt al eerder genoemd, maar vond het belangrijk genoeg het nog eens te benoemen, begin met heel licht bruin brood, niet te vers!
Eventueel een beetje dopen in melk en dan gaat het vast een stuk beter!
Succes, groeten, Claudia.
 
Terug
Bovenaan