broodje eten help

Hoi Melek,

Mijn dochter van nu 17 maanden wilde ook helemaal geen brood. Toen ze 8 maanden ofzo was heeft ze paar weken lang elke dag een half broodje gegeten, in hele kleine stukjes gesneden. Eerst zonder iets erop en later met alleen boter. Zodra ik er iets anders op deed at ze het niet. Na paar weken wilde ze gewoon geen brood meer. Dus toen kreeg ze gewoon 2x pap.
Pas toen ze 11 a 12 maanden was wilde ze weer brood. En toen alleen maar met boter. Nu is ze dus 17 maanden en eet ze 1 tot anderhalve boterham (bij de lunch) met boter met smeerkaas (smeerkaas voor kids). Ik smeer het er heel dun op. Ik doe er ook wel eens een heel dun laagje pindakaas.......verder wil ze er niets anders op. Als ontbijt krijgt ze gewoon pap.
En mijn dochter heeft tot 14 maanden alles gepureerd gekregen, ze at het anders niet. Pas sinds 3 maanden eet ze haar avondeten gewoon. Ik snijd het wat fijn. Alleen fruit eet ze nog gepureerd anders eet ze het gewoon niet

Als ik jou was zou ik met niet zo druk maken om het broodje. Het komt vanzelf wel
groetjes Chantal
 
Hoi Melek,
Mijn dochter van 10 maanden kokhalst ook van alle eten dat ruw/grof is. Vandaag gaf ze er zelfs van over. Soms lijkt het wel alsof ze erin stikken. Niet leuk! Ik heb het CB gebeld en die zeggen dat je dan beter even kunt stoppen. Het gevaar is dat ze een gewoonte maken van dat proesten en kokken. Eten moet leuk blijven, voor jou en je kindje. Geef maar weer lekker gepureerd eten. Na een maandje gewoon nog eens proberen. Als je de voedingsstoffen binnen witl krijgen: liga kan heel fijn verkruimeld worden, meng dat met fruit of yoghurt. Het is al meer gezegd: blijkbaar is je kindje er nog niet klaar voor! Dat kokhalzen (de wurgreflex heet dat) verdwijnt meestal binnen 9 maanden, maar elk kind heeft een eigen tempo... mijn dochter neemt overal de tijd voor!
Succes, Jeanet
 
Hoi Melek,

Ik had hetzelfde probleem, op het cb zeiden ze me dat hij allang toe was aan brood, maar als ik het mijn zoon gaf (toen ongeveer 6.5 maand) stikte hij er steeds in. hij kreeg het echt niet weg en ik moest hem een aantal keer op zijn kop houden en op zijn ruggetje slaan. Dus ik ben maar even gestopt. Een paar weken later heb ik het weer eens geprobeerd, hij was toen ruim 7 mnd. Ik heb het hem niet in zijn mond gestopt maar gewoon een paar (soppige stukjes) voor hem neer gezet. Hij kon het toen zelf pakken en in zijn mond doen. Dit ging prima. Hij vind het trouwens geweldig om zelf te eten. Zit dan wel helemaal onder, maar ik zet met dit weer de kinderstoel in de tuin. Hij is inmiddels 9 maanden en heb hem altijd zelf zijn broodje laten eten. het gaat prima, ieder dag een hele boterham!

Groeten debora
 
ik zou het gewoon even uitstellen. bij ons CB adviseerden ze pas met 8 maanden brood te laten eten, ook ivm het kunnen ontwikkelen van glutenallergie.
dan gaat het vast beter. dat kokhalzen moeten ze gewoon langzaam afleren.
mijn zoontje is nu bijna 1 en kokhalst bij te grote stukjes in zijn eten nog steeds. komt langzaam goed.
greet
 
Terug
Bovenaan