Broodje gerookte zalm op!

Hoi allemaal,

Ik heb vandaag bij V&D een broodje met gerookte zalm op. Ik ben nu dik 26 weken zwanger! Het is de eerste keer in mijn zwangerschap dat ik gerookte zalm eet. Achteraf vroeg ik of de vis vaccuum verpakt was; dit was helaas het geval! Kan dit nu heel erg kwaad voor mijn kindje?
 
Nou, ik zou me er niet echt zorgen over maken. Ze raden het af omdat de listeria bacterie in gerookte zalm (of met name de randen van de verpakking) KAN voorkomen. En dat KAN schadelijk zijn voor de kleine. Volgens mij is die kans echt er niet zo groot. Zoals mijn moeder elke keer maar zegt: vroeger mochten wij gewoon alles eten...

Dus geen paniek, maar let wel een beetje op zou ik zeggen!
 
Oh schrik er beetje van nu ik dit lees..
Volgens mij aan het begin van mijn zwangerschap heb ik een paar keer gerookte zalm gegeten.. Zal het wel doorgeven bij de VK 20 mei..
liefs
 
bij mijn vorige 2 zwangerschappen(2005 en 2007!) mocht ik dit nog gewoon eten van de vk en heb het vaak op! 2 kerngezonde kinderen!

Nu bij de derde zwangerschap mocht het ineens niet meer??? Ze verzinnen ook steeds iets nieuws.
Er wordt ook steeds meer paniek gezaaid en spannend gedaan over allerlei zwangerschapszaken!

Dus geen stress.... 1 zo'n broodje kan heus geen kwaad!
 
Sophie, idd. bij mijn eerste zwangerschap in 2005 mocht het nog gewoon. Sterker nog, het werd aanbevolen! Maar ja, dan blijkt dat er toch een hele kleine kans is dat er listeria aanwezig is. Dus is het op de lijst terecht gekomen van dingen die ze afraden. Prima, maar je moet niet in paniek raken als je het toch een keer eet. Mijn schoonzus, niet Nederlandse, heeft haar eerste zwangerschap in Nederland de hele tijd filet american gegeten, ze wist niet dat dat nou juist rauw vlees was. Ze heeft een gezonde dochter. Toch heeft ze het toen ze het wist niet meer gegeten.
 
ja, ik heb het deze zwangerschap ook niet meer gegeten,maar heb er soms wel zin in...

nog een paar weekjes(of minder) en dan mag al dat verboden lekkers weer!

Groetjes(38wn3dgn)
 
Terug
Bovenaan