Broodje gerookte zalm op!

Tja... zo vervelend kan dat zijn... achteraf beseffen dat je misschien iets verkeerd gegeten hebt. Ik heb dat ooit eens gehad met een doorbakken biefstuk, die niet doorbakken was. Ik was toen 16 weken... o... wat was ik bang en o wat een zorgen... gehuild heb ik er om... ik was er van overtuigd dat ik die bacterie had binnen gekregen.
Nou... ik heb een kerngezonde dochter gekregen en de VK zei; " Meid, maak je niet druk.... de kans dat je het binnen hebt gekregen is maar 0, 0023 en de kans dat je kind daarvan ziek wordt is klein... dus die kans is bijna te verwaarlozen...!"
Je voelt je kindje nu al bewegen... dat is een heel goed teken... laat het los... je bent gezond en hebt een goede weerstand... vertrouw er maar op!

Doe jij dat ook maar!! Er is echt niks aan de hand!
 
Tja... zo vervelend kan dat zijn... achteraf beseffen dat je misschien iets verkeerd gegeten hebt. Ik heb dat ooit eens gehad met een doorbakken biefstuk, die niet doorbakken was. Ik was toen 16 weken... o... wat was ik bang en o wat een zorgen... gehuild heb ik er om... ik was er van overtuigd dat ik die bacterie had binnen gekregen.
Nou... ik heb een kerngezonde dochter gekregen en de VK zei; " Meid, maak je niet druk.... de kans dat je het binnen hebt gekregen is maar 0, 0023 en de kans dat je kind daarvan ziek wordt is klein... dus die kans is bijna te verwaarlozen...!"
Je voelt je kindje nu al bewegen... dat is een heel goed teken... laat het los... je bent gezond en hebt een goede weerstand... vertrouw er maar op!

Doe jij dat ook maar!! Er is echt niks aan de hand!
 
Wat Blossom zei is waar.. Vroeger aten ze alles!!!!!
Je kan het wel eten, maar niet te vaak of te veel..
Misschien nog dan het liefste zelf klaarmaken zodat je weet wat er mee gebeurt is en waar het vandaan komt.

Liefs
Marloes
 
Ik vind de vergelijking met vroeger niet helemaal op zijn plaats! Vroeger gingen er nl ook héél veel zwangerschappen door onduistere redenen mis of stierven baby's kort na geboorte. Er zijn nu eenmaal dingen onderzocht en natuurlijk zijn er ook wel dingen doorgeslagen naar de andere kant maar het is nu eenmaal aangetoond dat die bacterie er in kán zitten en dan vooral in de verpakking niet zozeer in de zalm.
Ik kan me dus meer bij de reactie van Bloempje en Karin aansluiten, nu geen zorgen maken maar het niet elke week gaan eten, tenminste niet met verpakte zalm, vers van de visboer kan natuurlijk geen kwaad! (Enne Sophie, in 2007 werd mij de vaccuüm verpakte zalm ook al afgeraden door de VK hoor...)
Even voor het algemeen:

Er wordt soms gedaan alsof alle onderzoeken erop gericht zijn om "a.s. moedertje te pesten."
Neem een verjaardag en zeg als verse zwangere tegen de die-hard moeders met oudere kinderen wat tegenwoordig wel en niet mag qua eten, gegarandeerd dat het wordt afgedaan als belachelijk en onzin! Voor het gemak wordt even vergeten dat zij destijds ook vaak netjes naar de toenmalige adviezen luisterden en bv geen brie aten, wat tegenwoordig weer gewoon mag...
(Wat dat krijg je dan wel vaak te horen als je een toastje brie smeert!)
Soms wordt ik er een beetje moedeloos van!Iedereen doet zijn best om een zwangerschap zo goed mogelijk te voldragen, met de daarbij horende adviezen van VK's, die op dat moment gegeven worden.
Daar vertrouw je op en dat moet je ook kunnen doen anders word je als zwangere toch knéttergek??
Sorry moest me even van het hart :-S

Groetjes Sas (mama van 1 en zwanger van nr2)


 
Hey mamasas,

Ik ben het helemaal met je reactie eens. Vroeger kon alles ja... maar ze wisten ook bijna niks. En als je er eens goed over nadenkt: rauw vlees ed kan toch niet goed voor je zijn. En als we weten dat in bepaalde verpakking een bacterie kan groeien die slecht is voor je baby, dan laat je dat toch zeker liggen?
Alleen we moeten oppassen dat we niet doorslaan als er per ongeluk toch iets gegeten is. de kans dat het er in zit is maar heel klein en je weerstand als gezonde jonge vrouw is groot, dus daar mag je dan ook op vertrouwen. maar ik zou de bacteriebronnen als zwangere zeker niet opzoeken. Zo van; af en toe mag... maar als het er toevallig wel in zit zul je het jezelf niet vergeven als je kindje iets overkomt. Dus gewoon laten staan, zodat je het helemaal uitsluit.

Als zwangere moet je ook gewoon je eigen ding weten. Laat je goed voorlichten en leef zoals jij denkt dat verantwoordelijk is. Kun jij met een gerust hart af en toe zalm eten, prima. Durf je dat niet? Ook prima. En trek je niets aan van anderen die denken het beter te weten... je kunt beter even de vk bellen als je twijfelt. Enne... ik ga liever af op de adviezen van tegenwoordig dan van alle moeders die jaren geleden zwanger zijn geweest, zij weten echt minder hoor. dat kun je ze ook gewoon zeggen.
 
Terug
Bovenaan