Ik heb zelf in een winkel gewerkt waar we schepsnoep verkopen en ik MOET hier even op reageren. Je wil namelijk niet weten hoeveel mensen 'even' een snoepje pakken om hun kind stil te houden. Want 'jullie snoep staat er ook zo verleidelijk bij, moet je het maar niet op ooghoogte zetten.' Echt ongelooflijk. En ze krijgen echt wel iets bij de kassa, maar wij vragen het altijd eerst even aan de moeder of we het mogen aanbieden. Niks zo zielig voor een kind als wij vragen of ze een snoepje willen, en de moeder moet nee zeggen. Dat willen we moeder en kind niet aandoen.
Het ergste wat we ooit hebben meegemaakt was een moeder die haar kind dwong een snoepje uit te spugen. Wij dachten nog, nou nou, dit neemt het wel hèèl serieus. Maar helaas, het kind spuugde het uit in de hand van haar moeder en moeder....gooide het uitgekauwde snoepje terug in de bak. Dan geloof je je ogen niet hoor, als personeel. En waag het niet om als personeel een moeder aan te spreken dat haar kindje snoep uit de bakken staat te eten. We hebben zelfs wel eens gezien dat een moeder buiten de winkel met haar fiets stopte, haar kind naar binnen stuurde, die een snoepje liet pakken, en toen fietsten ze weg. Gestoord zijn die lui.
Maar goed, dit gaat over een broodje en niet over snoep
Mijn dochter krijgt haar broodje buiten de winkel, niet binnen. Ze zal ook nooit een verpakking opentrekken of een snoepje pakken, dit weet ze donders goed.
Mijn man heeft wel eens een verpakking boterhamworst opengemaakt toen er niemand achter de vleeswaren stond en we erg lang moesten wachten tot we geholpen werden. Dit hebben we NATUURLIJK gewoon in de kar gelegd en afgerekend. Ik voelde me daar niet lekker bij en heb hem vriendelijk verzocht dit niet meer te doen haha.