broodvraag

A

Anoniem

Guest
Mijn zoontje is nu 6 maanden en volg eigenlijk al vanaf het begin de nutricia dagmenu's. Nu zegt Nutricia dat er vanaf 6 mnd een boterham op het menu staat rond lunchtijd en ze halen dan een fles in de middag (in ons geval 15.30 - 16.00) weg... ik vroeg mij af hoe jullie die overgang hebben gemaakt en wanneer jullie brood zijn gaan geven... en dat het dan uiteraard ook goed voed waardoor je dus die fles er inderdaad s'middags kan afhalen.

Mijn zoontje zijn schema is nu:

7.30 uur                Fles 180 water en 6 scheppen nutrilon + 3 scheppen nutrix
10.00 uur            Fruithap (half potje), daarna gaat hij meteen slapen tot uurtje of 12
12.00 uur            Fles 180 water en 6 scheppen nutrilon en dus de boterham (Maar die          
                                     hebben we nog niet gegeven, vind het maar eng)
14.30 uur           Slaapt hij nog een uurtje / anderhalf uurtje
16.00 uur           Fles 180 water en 6 scheppen nutrilon (deze moet dus weg en wil ik  
                                       vervangen voor ander helft fruithapje met gekruimelde liga??? idee? of  
                                       te  weinig?
17.30/18.00  uur           Groentenhap (heel potje) (+ evt yoghurt)  -> misschien dan iets
                                       eerder  geven??
19.00 uur            Fles 180 water en 6 scheppen nutrilon + 3 scheppen nutrix

En hij slaapt dan van 19.30 uur tot 7.30 uur

Ik hoor graag jullie tips / adviezen?

Groetjes,
Kyra

hoi mijn dochter gaf het zelf aan dat ze er aan toe was ze keek het altijd uit mijn handen als ik zat te eten dus ze kreeg al vanaf vijfenhalve maand een boterham
haar voedingsschema is nu

5:30 bord pap
9:30 fles 180 water en zes scheppen voeding soms neemt ze hem niet
12:00 boterham met smeerkaas of sesamstraat broodbeleg
14:00 fles 180 water en zes scheppen voeding soms neemt ze die ook niet
16:00 fruithapje half potje
18:00 groente half potje

en dan gaat ze om half acht naar bed tot de volgende ochtend als ik haar niet wakker maak om half zes slaapt ze door tot een uur of zeven ze is nu zeven maanden oud

zij wou de avondfles al twee maanden niet meer en ze doet het hier goed op

groetjes sandan

Maaike heeft ongeveer zo'n schema (8 maanden)
7.30 fles  210 cc met 7 scheppen Nutrilon en pap  
10.00 fruithap (vers of potje 6 of 8 maanden)
12:00 boterham (ze eet meestal niet meer dan een halve) en wat drinken
14:00 fles 180  cc en  6 scheppen
16:00 soms een tussendoortje met drinken
18:00 groente (potje 6 maanden)
20.00 fles 180 water en 6 scheppen Nutrilon Goede Nacht

Ze keek echt de boterham uit onze handen en zat helemaal mee te kauwen!
Probeer het gewoon en verminder de fles van 12 uur, zou ik zeggen.....
Groetjes,

Nathalie, trotse mama van Maaike (28-09-2007)

Hoi Kyra,

Mijn   dochtertje is ruim 5 maanden en we geven haar sinds kort gewoon een klein stukje brood om op te sabbelen. Zo leert ze wennen aan het brood. We doen dit ook omdat ze ons het eten uit onze mond keek.

Misschien een idee om je zoontje zo er aan te laten wennen?

Succes!

Groetjes,
Rosanne
mama van zoon (bijna 4) en dochtertje (ruim 5 mnd)

zit ff mee te lezen en lijkt me ook wel leuk om mijn zoontje al wat brood te geven..hij is 6.5 maand...maar wat voor brood geven jullie (wit of bruin) en hoe moet ie dat dan eten? fijngeprakt of gewoon in kleine stukken? lijkt me zo eng om het te geven namelijk..

Groetjes Angela

Tijs is nu ruim 7 maanden.
Ik begon met brood geven toen hij bijna 6,5 maand was.
Hij krijgt nu een halve tarwe boterham. Ik begon met een korstje in zijn hand te geven.
Eerst is het een tijdje sabbelen, maar na een paar dagen eet hij er al wat van.
Je kan  je baby  ook kleine stukjes in zijn mondje geven. Weet je zeker dat je baby zich niet verslikt. Het zachte gedeelte ben ik gaan geven toen hij bijna 7 maanden was. Het gaat erg goed.

Tijs' schema:

07.30-08.00   200 ml nutrilon 2
                                    2 uur later gaat hij slapen, een half uur tot uur.
11.00-11.30   fruithap (vers of potje) en een liga of rijstwafeltje
13.00-13.30   halve boterham
13.30-14.00   200 ml nutrilon 2
                                     daarna slapen, ongeveer 2 uur
16.15-16.45   warme hap (vers of potje) + toetje
18.15-18.45   230 ml nutrilon 2 + 3 schepjes rijstebloem
                                     daarna slapen tot de volgende ochtend.

Tussendoor drinkt hij zo nu en dan wat olvarit drinkfruit.
Het lijkt misschien dat Tijs teveel melk drinkt, maar hij drinkt meestal zijn flessen niet leeg.

Bruinbrood, Angelaatje!
Ze mogen nog geen witbrood, dat kunnen de darmpjes nog niet aan!
Voor Maaike snijd ik het brood in kleine stukjes en geef het dan zo in haar mond. Eerst ben ik begonnen met alleen boter erop, tegenwoordig (8mnd) krijgt ze ook smeerworst of appelstroop. Ook sabbelt ze wel op een broodkorstje.
Succes en veel plezier!
Groetjes,

Nathalie, trotse mama van Maaike (28-09-2007)

Hoi!!

Sven eet een heel broodje. wel witbrood! daar moesten we mee beginnen van bureau! maar nu mag hij wel allebei. ik heb nog nooit gehoord dat ze geen wit brood mogen??! en Sven is onze 3e.

Groetjes Tamara

Terug
Bovenaan