broodvraag

Hoi,
leuk om te lezen hoe iedereen het doet, en hoe verschillend ook. Vindt ik altijd fijn, dan denk ik maar zo "het maakt dus niet uit hoe je het nu precies doet".
Wij gaven onze dochter eerst een broodkorstje, om lekker op te sabbelen (bruinbrood). Toen ik een soppig stukje afbrak en in 'r mondje deed, werkte ze het meteen weg! Dus geven we maar direct een boterham in kleine stukjes, met boter. Gaat prima!

Wat ik fijn vind is de ingebouwde kokhalsreflex. Als ze een stukje niet helemaal goed doorslikt en het blijft hangen, dan kokhalst ze even het stukje weer 'r mond in, gaat ze nog effe verder soppen. Geinig he! Hoef dus niet bang te zijn dat ze erin stikt.

Eet smakelijk voor alle kleintjes!
groet
Mandarijn

Zo zie je inderdaad maar dat iedereen het anders doet. Ben nu bezig om s'avonds een heel potje groente te geven. Maar meneer heeft al 2 dagen bruikpijn, zielig... :-(   dus nog maar even langzamer opbouwen naar een heel potje. We hebben van de week al wel geoefend met broodkorsten maar die had hij zo meester gemaakt. Hij sabbelt ze helemaal nat in 1 minuut en dan zit  de korst er meteen helemaal in. Vind het doodeng maar ja moet ik dan de hele tijd de natte korst vasthouden en in hele kleine stukjes geven? Volgende week gaan we dan echt beginnen met het nieuwe schema... spannend hoor

Gr, Kyra

Terug
Bovenaan