Bruiloft 2 dagen voor de uitgerekende datum

Hey dames

Ik ben 23 sept uitgerekend en 2 dagen ervoor gaat mijn broer trouwen.
Nou hebben ze mij gevraagd om getuigen te zijn al voordat ik wist dat ik zwanger was.
Toen ik wist dat ik zwanger was heb ik ze meteen gezegd dat ze een reserve getuigen moeten zoeken.
Nou kwam van het weekend mijn schoonzusje dat ze een kopie van mijn paspoort moet hebben omdat ik getuigen ben en heb haar toen nog een keer gezegd dat ze er rekening mee moet houden dat ik er misschien niet bij ben maar ze zei dat ze nog 2 dagen van te voren aan andere getuigen kon doorgeven.
Nou ik erover nadenk wil ik eigenlijk niet naar die bruiloft, moet er eerst een uur voor in de auto zitten en dan ook nog de hele dag daar tussen die   mensen zijn, maar zei gaat er vanuit dat ik er gewoon bij ben en zegt ook steeds als het kind eerder komt prima maar dan wel 2 weken te vroeg anders kun je niet bij de bruiloft zijn.

Wat zouden jullie hiermee doen, ik vind het ook lullig om niet te gaan als de beeb er nog niet is maar ik sta er ook niet om te springen.

Gr Desiree

Ik zou wel gaan, zeker omdat het je broer betreft. ik denk namelijk dat je er later spijt van krijgt en dat ook je broer het niet leuk vindt als je er niet bij bent.
Een bevalling duurt meestal lang, dus vertrek bij de eerste tekenen gewoon naar huis. En in geval van nood....overal zijn ziekenhuizen!
Maak er gewoon een mooie dag van en doe rustig aan.

ik zou ook gaan.
Je hebt een grote kans dat het dan toch niet komt omdat je dat niet wil.
Maar ik snap je wel dat je dan ni9et ook nog eens een uur in de auto wil gaan zitten.

GR angelique

Ik sluit me helemaal aan bij het verhaal van Thommy. Ik zou zeker gaan en het ergste wat kan gebeuren is dat je vliezen breken tijdens de ceremonie... niemand zal je raar aankijken als dat gebeurd. en inderdaad ziekenhuizen zijn dichtbij!! Misschien ben je wel 14 dagen overtijd en dan heb je spijt dat je op de bank hebt gezeten. Je betekend veel voor deze mensen.. het is natuurlijk anders als je de dag ervoor bevalt dan kan je gewoon niet gaan.. maar in deze zou ik zeker gaan.

Groetjes een mede net zwangere Desiree

Angelique de beeb kondigd de bevalling aan.. moeders niet die heeft daar volgens mij   geen invloed op (in theorie dan) ik ken ook verhalen dat het inderdaad zo was dat de vrouw beviel wanneer het haar uitkwam...

Ik zou zeker gaan. Ik denk ook dat je er spijt van krijgt als je niet gaat.
Het ligt ook aan de band die je met jouw broer hebt en of jouw ouders er zullen zijn.

Maar uit eigen ervairng kan ik zeggen dat ik nooit van mijn leven de bruiloft van mijn eigen broer had willen missen! Als gezin is het zo fijn om bij elkaar te zijn.

En net wat een ander al zei: als het wel begint kun je nog meteen naar huis gaan.

gr mama vanMD

quote: DELEVE reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-07-2007 19:32:53'));

Angelique de beeb kondigd de bevalling aan.. moeders niet die heeft daar volgens mij   geen invloed op (in theorie dan) ik ken ook verhalen dat het inderdaad zo was dat de vrouw beviel wanneer het haar uitkwam...

Idd besluit je baby wanneer het komt, maar over het algemeen is dat wel als je als moeder rust hebt.
Het is dus niet zo dat de moeder kan beslissen wanneer je beeb wél komt, maar meer dat je het onbewust tegen kán houden.

Ik zou trouwens ook gaan, vooral als je een goede band met je broer hebt. En dat zal wel, anders vragen ze je niet als getuige.
Sil

Hoi,

ik zou zeker gaan! Echt, je merkt het snel genoeg als de bevalling zich aankondigt en dan heb je, zeker bij een eerste, nog tijd genoeg om naar huis te gaan. Maar zolang je je goed voelt kan je gerust weg. (En de meeste bevallingen beginnen met weeën, ik dacht dat maar zo'n 10% begint met het breken van de vliezen.)
Als je wel net bevallen bent snapt iedereen dat je er die dag niet bij zal zijn.
Maar anders lijkt het mij echt ontzettend jammer als je die dag zou missen. Ik ben het met de andere schrijfsters eens dat je er dan later waarschijnlijk spijt van krijgt. Probeer gewoon lekker te genieten en regel van tevoren (of laat de ceremoniemeesters dat doen) een plek waar je even kan gaan liggen tijdens de dag.
Als er één ding is dat ik tijdens m'n zwangerschap en de afgelopen maanden met kind heb geleerd is dat een probleem net zo groot is als je het zelf maakt. Dus mijn advies; maak er geen probleem van, neem die dag zoals hij komt en geniet!

Veel plezier!

Groetjes,
Margrethe

Terug
Bovenaan