bruine afschijding

Ik wil je niet ongerust maken, want het hoeft niets te zeggen, maar bij mij waren het de eerste tekenen van een miskraam. Maar zoals hierboven gesteld: dat is alleen zo als je er hele erge krampen bij krijgt. Niets zoals gewone menstruatie, maar veel erger.
 
Hoi Dian,

Ik zat je berichtje te lezen en ik heb precies hetzelfde. Ben nu 6 weken zwanger (weet dit pas 3 dagen) en heb sinds 3 dagen inderdaad een beetje bruine afscheiding, soms bruin slijm. Ik heb voor de zekerheid de verloskundige gebeld. En volgens haar is het niets om je druk om te maken, het kan oud bloed zijn van de innestelingsbloeding en omdat de baarmoeder nu goed doorbloed wordt, komt er veel afscheiding vrij, hier kan dus oud bloed bij zitten. Ook kan het komen als je gemeenschap hebt gehad of last van harde ontlasting hebt. Zolang je maar geen heftige buikpijn of erge krampen krijgt met helderrood bloedverlies, is er niets aan de hand. De bruine afscheiding kan zelfs nog wel even aanhouden. Verder voel ik me helemaal niet zwanger (niet misselijk, geen zere borsten), alleen een beetje moe en ik moet vaker plassen en een zwaar gevoel in m'n buik, een beetje zeurderig gevoel, maar het doet geen pijn ofzo. Na het gesprek met de verloskundige ben ik wel gerust gesteld, maar toch zal ik erg blij zijn als ik over 6 weken voor de echo mag komen! Ik hoop dat je hier wat aan hebt?
Sterkte verder met je zwangerschap!
 
Heb met vijf weken een innestelingsbloeding gehad. dit duurde 2 dagen een heel klein beetje. En met vier maanden 2 weken lang gevloeid en best wel erg. Maar alles gaat nu goed. En ons kindje doet alles volgens het boekje. Dus als je een bloeding krijgt, niet meteen in paniek raken het kan van alles zijn.
 
Ik ben ruim acht weken zwanger en had met 7 weken ook een kleine streep bruine afscheiding. Je hoeft maar te niezen en er springt een bloedvaatje dus het hoeft niets te betekenen. Als het helderrood bloed wordt of je zwangerschapsklachten zijn ineens weg zou ik even contact opnemen met huisarts/vk want dan kan het mis zijn.
 
Terug
Bovenaan