Buggy-mee Hellup!! Spoed!

A

Anoniem

Guest
Ik heb weeeeeeeken geleden de buggy-mee gekocht. Na het verhaal van Esther dacht ik: Het zal mij niet gebeuren dat ik bij de fietsenmaker terecht kom omdat ik 'm er zelf niet op krijg....Maar helaas, ik kreeg die schroeven met geen mogelijkheid aangedraaid....dus Nelleke naar de fietsenmaker. Nou, gelukkig, het lag niet aan mij, het montage-setje was fout. Ik een nieuwe aangevraagd, en 'm alsnog (ZELF!!) gemonteerd. Nu zit ie er dus net op, en ik zet de buggy erop (ff testen), maar nu kom ik hetvolgende tegen, wie heeft raad   (of heeft gewoon hetzelfde probleem):

- Met die buggy achterop blijft mijn fiets met geen mogelijkheid staan! Hij valt gewoon om. In welke volgorde doen jullie kind en buggy? Eerst kind, hopen dat ie blijft zitten, en dan vogelen met de buggy (Wat onmogelijk met één hand kan, dus kan je de fiets niet meer in evenwicht houden, lijkt me niet zo veilig), of eerst buggy erop (en dan maar hopen dat kind even netjes naast de fiets blijft zitten terwijl jij dat ding erop zet...

- Als tweede: Ik pas dus niet tussen het fietsstoeltje en m'n zadel (en dat na 17 kilo afvallen!!!, maar goed). DUs ik zwaaide alla mannetjes m'n pootje over de achterkant en zo zat ik op m'n zadel ..... Maar nu zit daar de buggy!! Hoe stappen jullie op?

Ben benieuwd. Ik ga over een uurtje naar de stad, met de fiets, dus hoop dat we heel terugkomen!
Liefs Nelleke

sorry, kan je niet helpen, bij mij moet dat ding nog op de fiets worden gemaakt!

Hoi,

Ik zet altijd eerst Siebe op de fiets  en daarna de buggy, maar ik heb een mama-fiets met dubbele standaard die dus gewoon blijft staan als ik de buggy erop wil doen. Ik moet de fiets dan wel wat tegenhouden met mijn lichaam als ik het riempje vast moet maken. Als laatste zet ik Merijn op de fiets. Ook mijn fiets blijft niet staan zodra zowel mijn kindjes erop zitten en mijn buggy eraan hangt. Hij blijft wel staan als mijn kindjes er op zitten en dat vind ik toch erg ideaal aan de mama-fiets. Bovendien heb ik nog ruim voldoende ruimte over tussen mijn zadel en het fietsstoeltje voorop om op en af te stappen, dus wellicht een tip om ook een mama-fiets aan te schaffen. Ze zijn er tegenwoordig al tegen redelijk mooie prijzen en zijn over een tijdje weer goed door te verkopen.

Maar voor nu; veel succes met je fietstochtje. Ennuh, goed uitkijken hoor!!

Groetjes Fonske

p.s. je kunt eventueel eerst kind op de fiets zetten en de fiets dan wat schuin tegen een muur (of iets dergelijks) zetten, waardoor je je handen vrij hebt om de buggy er op te doen. Idee?????

Hoi,

Ook mijn fiets blijft niet staan met de buggy erop. Maar ik zet eerst Jamie in het stoeltje en dan de buggy erop. Ik heb nu een quinny  zapp gekocht en die gaat helemaal makkelijk op de fiets. Veel handiger dan de gewone buggy op de  buggydrager.

En hoe je het beste op de fiets kan komen kan ik je helaas niet helpen. Ik pas er nog net tussen.

Succes !!!

Gr. natasja mv Jamie

Ik had hetzelfde probleem met opstappen (alleen ben ik dan zwanger hihi). Ik heb de zadel op de laagste stand gezet zodat ik met mijn voeten goed bij de grond kan en heb de zadel maximaal naar achtergezet. Je kan ook een dameszadel overwegen want die heeft die punt niet en kan je makkelijker opstappen. Bij bij gaat het nu goed dus ik hoefde geen aparte zadel te kopen (zijn overigs niet duur hoor).

Succes!!

Marielle

Terug
Bovenaan