Buggy-mee Hellup!! Spoed!

Hoi Nelleke,

Ik heb nog geen buggy-mee op mijn fiets, misschien komt dat nog.
Maar met het op de fiets stappen, schuif ik tussen het fietsstoeltje en het zadel door, zodat ik direct op het zadel kan gaan zitten. Zo sta ik met beide voeten (tenen) op de grond. En dan afzetten en fietsen. En zo moet je dus ook afstappen. Remmen, voeten aan de grond en er tussenuit schuiven. In het begin moest ik heel erg wennen, maar het gaat steeds beter.

Succes, groetjes Dianne mv Bram

Mijn fiets blijft nog net staan met de buggy erop, maar een dubbele stander zou wel beter zijn. Julian doe ik pas als laatste; heb liever dat de fiets valt met buggy dan met Julian.

Ik kan ook niet meer normaal op- en afstappen. Zoek nu een stoeprand op, ga op het zadel zitten met 1 voet op de stoep en de andere op de trapper. Afzetten vanaf de stoep en direct trappen met de andere voet. Ik kijk wel altijd even achterom of er niks aan komt, want de eerste meter slinger ik nogal. Op deze manier stop ik ook altijd.

Als ik de stad in ga zet ik de fiets in een stalling en hoop ik dat er iemand is die Julian even kan vasthouden. Trouwens, de buggy krijg ik er wel af als Julian nog in het zitje zit en ik kan dan zelf de fiets vasthouden. Met 1 hand krijg ik de buggy ook open, dus dat is wel handig.

Het is ook een kwestie van oefenen!
Succes!

Ellen mv Julian

Hai,
Beetje laat met reageren. Maar misschien heb je je buggydrager iets te ver uitsteken? Ik heb m wat meer naar de bagedrager hanger zodat er wat meer evenwicht is zeg maar (snap je het een beetje) En ik heb een stevigere bok op laten zetten oh ik bedoel een standaard.
Touwtje goed stevig aantrekken en niet te zware buggy. Ik heb toen die van mclaren gekocht en dat scheelt echt!
Liefs Esther

He meiden, thanx voor tips. Ook bedankt voor het lachen! Ik ben nogal visueel ingesteld en tijdens het lezen zie ik het dus gewoon voor me . . (stintel stuntel).
Op het moment dat ik naar buiten wilde stappen begon het te regenen hier, dus ik ben toch maar binnen gebleven. Maar morgen moet ik echt op de fiets, dus dan ga ik het alsnog proberen.
Die tip van dat zadel is wel slim en ik denk ook dat ik de 'stoeprand-methode' ga uitproberen.
Ik heb al de mcLaren dus heel veel lichter gaat een buggy niet worden denk ik.
Ach, (bijna) alle moeders kunnen het, dus het gaat mij ook vast wel lukken. In eerste instantie dacht ik dat ik ook niet kon fietsen met dat zitje voorop (omdat ik er niet tussen pas zeg maar).
Nogmaals bedankt!!
Liefs NElleke

hoi
met de buggy mee heb ik niet veel ervaring heb ik nooit gedaan
maar met het opstappen doe ik het altijd zo dat ik een voet op de trapper zet en dan achterlangs step om wat vaart te krijgen en dan op de trapper ga staan zodat ik boven mijn zadel sta dan zitten en mijn voet er tussen doorwerken
doe dit al inmiddels 7 jaar zo en moet zeggen dat ik het nog steeds de handigste manier vind

veel fietsplezier

groetjes saskia

Hallo,

Misschien is een mamafiets een goed alternatief.
Fiets blijft altijd staan en het stuur valt niet om maar blijft ook recht staan ook al zit je kindje erin, zo heb je dus altijd 2 handen vrij.
Ook kun je gewoon op en afstappen omdat er meer ruimte zit tussen het stoeltje en het zadel.
Dus geen gewiebel meer en een stuk veiliger, voor jou en je kind.

groetjes Jantine mv Nina

Hoi! Is al misschien niet meer nodig...... maar ik doe het als volgt:

Ik zet de fiets tegen de muur en zet hem op slot met de sleutel wel in het slot. Dan de buggy erop en dan ga ik Lucas halen en dan zet ik hem in het stoeltje. Doordat de fiets op slot zit, kan hij ook niet gaan rijden.

Ik heb de 1e keer de buurman van weerskanten en de achter buurvrouw erbij gehaald! Heb dit ook   maar niet aan papa verteld, want die vond het toch al niet zo'n goed idee! Nu gaat het helemaal goed, oefening baart kunst en het is zo ontzettend handig!

Hoe is het nu gegaan de 1e keer?

Groetjes,

Cynthia

Hoi, ik ben benieuwd hoe je fietstochtje gegaan is.

Zelf heb ik een mama fiets, met lage/brede instap, dus opstappen/ afstappen en blijven staan is hier geen probleem. Kep alleen nog niet zovaak met buggy gefietst, dus het op en afhalen van de buggy is wel lastig. Maar ik doe ook eerst de buggy, dan Twan. Behalve in t dorp, hij kruipt nl. weg. Dan eerst Twan, dan buggy. Met die dubbele standaard, ideaal.

Succes.
Liefs Maaike mv Twan

Terug
Bovenaan