Buggy?

Hallo, <br /><br />Wij zijn die “lompe” kinderwagen wel een beetje zat. We hebben niet zo’n grote auto en ook onze gang is niet groot. Dus zijn we ons aan het verdiepen naar een kleinere optie en of dat iets zou zijn voor ons. Nu zag ik laatst twee stellen en de een had een inklapbuggy van Joolz en de andere van dubatti (ik mocht ze, super Lief!, even proberen) het gaat dan om die buggy’s die je heel klein kan inklappen. Maar is dit zonde van ons geld, of zijn ze echt zo ideaal als wij denken? De bandjes zijn natuurlijk massief…. Rijdt dat wel fijn, ook voor de kleine?<br /><br />De verschillen die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken:<br />Joolz: wel valbeugel, geen voetenplankje.<br />Dubatti: geen valbeugel en wel een voetenplankje<br /><br /><br />Die van Prénatal is wel €250,- goedkoper!<br />
 
Ik heb zelf een duo kinderwagen van twistshake. Nu zijn ze ook in de aanbieding 50% voor eenpersoons kinderwagen of duo kinderwagen.

Ik wilde eerst ook een dure duo kinderwagen maar dat vond ik zo zonde.
 
Wij hebben een joolz en vinden hem ideaal. Snap niet zo goed wat je bedoelt met voetenplankje want je kind kan zijn voetjes gewoon op het randje zetten en een meerijdplankje kan er ook gewoon achter
 
Ik heb een dubatti en vind het wel ideaal. Rijd niet zo lekker als mijn joolz maar dat verschil zit hem ook in de bandjes natuurlijk.

Maar het scheelt wel dat hij zo ingeklapt kan worden, weinig ruimte in beslag neemt en de dubatti weegt 6 kilo ofzo geloof ik.

Anders stond ik altijd te tobben om die kinderwagen uit elkaar te halen en in mn fiat 500 te proppen. ?
 
Wij hebben de Joie Pact Flex. Vond bij proefrijden in babypark niet mega veel verschil merkbaar. Dubatti voelde iets beter; Joolz is mooi qua afwerking, maar deze baby/dreumes is hopelijk niet onze laagste en op de Joie (180€) kan eventueel een maxi cosi. Ik heb hem aangevuld met clips van Ortlieb en nu hang ik hem zo aan mijn (bakfiets), dus dan is het handig als we straks ook een mini mee kunnen nemen.

We hadden de buggy mee op vakantie en ook een oude paraplu buggy. Die laatste reed we echt stukken beter op kleine keien etc, de compact buggy’s zijn raar niet echt voor gemaakt.
 
Tot hoeveel gewicht kan een kindje in de wagen? En hoeveel gewicht mag er in het boodschappenmandje? Daar zit vaak verschil in.

In de Joolz aer mogen kinderen tot 22 kilo en 5 kilo in de boodschappenmand.

Bij paraplubuggys is het interessant om te kijken of ze mee mogen achterop de fiets. Daarvoor moet de buggy onder de 7 kilo wegen. Anders word je fiets topzwaar.
 
O wolkjes dat is een hele goede tip! Daar heb ik eigenlijk helemaal niet aan gedacht ...

Zo'n kleine kan natuurlijk niet mee op de fiets.... Maja een paraplubuggy niet mee in het vliegtuig denk ik?
 
Terug
Bovenaan