Buggy?

Wij hebben ooit een koelstra buggy gekocht, paraplu. Deze paste zelfs in mijn toenmalige citroen c1. Maar denk wel dat de compact buggys lekkerder zitten. Ik gebruik hem enkel als ik met de auto ergens heen ga en daar ga shoppen. Ik vind de kinderwagen veel fijner lopen en ik doe bijna alles lopend. De kinderwagen staat bij ons wel in de schuur omdat we hem ook zat waren in huis.
 
@suusie

Ik denk dat zo'n paraplubuggy ook wel past, maar dat is dan weer lastig met eventueel vliegen. Zitcomfort is wel belangrijk vinden wij.

Zou zo'n inklapbuggy ook met een haak mee op de fiets kunnen? Of kan dat alleen met een paraplubuggy?
 
Een paraplubuggy mag zeker wel het vliegtuig mee in. Wij gaan aanstaande maandag er weer mee weg in het vliegtuig. Hebben expres voor een paraplu gekozen omdat wij dus ook zitten met het probleem voor aan je fiets. Als ik ergens heen fiets moet ik de kleine daarna wel ergens in kunnen zetten anders kunnen we alleen een rondje en dan weer naar huis.
 
Ik vond dat ook lastige; meenemen. Heb dus aan de Joie Pact clips van Ortlieb gemaakt (ongeveer 20€), waardoor de. ugly nu opgevouwen aan elke bagagedrager kan worden geklikt, zonder extra stang oid. Anders was ik ook voor paraplubuggy gegaan, dit vind ik nog handiger. Andere verschillen:
- bijna alle compact buggy’s zijn vrij schuin in rechte stand. Mijn zoontje van 10 maanden chillt er heerlijk in, maar trek zich ook overeind aan bumper om beter rechtop te zitten, dochter van 2,5 vindt de compact buggy eigenlijk te schuin, paraplu van MacLaren is stuk rechter op
- Ze kunnen vrij weinig hebben qua stoepjes etc

handig: kan mee vliegtuig in, in bagage vak. Kan paraplu niet, maar vraag is hoe vaak je vliegt en of dit dan erg is. Wij hadden de buggy nu meteen, was handig, maar niet noodzakelijk perse, in aankomende jaar(en) zullen we hooguit nog 1/2 keer vliegen.

 
@ Galileo
Bedankt voor de tip! Ons kindje is bijna 11 maanden. We hebben vliegen in de planning en misschien wel vaker. En als er nog een kindje bij komt dat kan hij/zij de buggy ook gebruiken ☺️

Ik heb zitten zoeken naar die clips wat je schreef. Goede tip! Welke heb je dan gebruikt en hoe werkt dat?
Gebruik je dat dit?

https://www.ortlieb.com/nl_nl/stealth-auxiliary-closure-strap-ql2-1-grey
 
Easywalker heeft ook hele fijne buggy’s. Wij hebben die van ons al meerdere keren met het vliegtuig mee genomen. Wij hebben de Miley. Ze hebben ook nog een andere, de Jackey maar zou het verschil zo niet weten. Wij zijn toen naar de winkel gegaan en gewoon een paar uitgeprobeerd qua rijden, in- en uitklappen en hoe ons kindje er in zat. Zou dat zeker adviseren want er zit toch wel veel verschil in de diverse buggy’s
 
Terug
Bovenaan