buik draaien

Het was vannacht niet te geloven maar mijn dochter Dieke (13 weken) was ingebakerd en wel toch op haar buik gedraaid. Lag heerlijk te slapen met haar hoofdje opzij maar toch... ik vind het eng.
Wie heeft ervaring met vroege buikdraaiers en heeft een oplossig om het (nog) moeilijker te maken? Of kan ik haar maar het beste gewoon haar gang laten gaan?
Groetjes Meta
 
Hoi Meta! Mijn dochter was ook zo'n snelle, met 3 maanden lag ze op haar buik gedraaid.En dan met haar snufferd in het matras verder slapen.... doodeng vond ik dat! Ik heb geprobeerd haar "vast" te leggen met een lakentje. Dit hielp niet echt. Op het CB zeiden ze dat ik de safe-t-sleep aan moest schaffen en dat ze daar tot min. 1 1/2 jaar in moest slapen. Of dat ik haar "vast moest binden".Ik heb dat niet gedaan, maar heb haar gewoon op haar buik laten slapen ook al vond ik het griezelig. Ze slaapt nu nog steeds op haar buik. Ik geloof dat je er in principe van uit kunt gaan dat als je kindje zich omdraait en haar hoofdje omhoog kan houden, dat het dan geen kwaad kan. Succes ermee!
 
Hoi Meta,
Niels kon ook al snel draaien (nog geen 11 weken) en sindsdien komt het vaker voor dat hij op z'n buik slaapt. Wat wel helpt was hem op de zij leggen waarover hij niet draait, want hij draait eigenlijk altijd over z'n linker schouder. Het was een tijdje over, maar sinds gisteren draait hij continu om in z'n bedje, ook ingebakerd en wel. Ik vond het eerst ook eng, maar hij slaapt er vaak langer en beter van. Of hij gaat huilen omdat hij niet terug kan en dan draai ik hem terug. Vastleggen is volgens mij nog gevaarlijker en de safe-t-sleeper is zelfs uit de handel genomen.
Laat maar lekker slapen dus.
Groetjes,
Machteld
 
ik heb daarvoor een speciaal matrasje gekocht dat je op het gewone matras legt
dat heeft luchtkamers
speciaal hoeslakentje met luchtgaatjes er overheen en klaar
zo kan alli jet met haar mond op het matrasje liggen en gewoon doorademen
stikken is onmogelijk
ze krijgt gewoon nog genoeg zuurstof
erg geruststellend
een van de items die ik heb gekocht die ik kan aanraden
groetjes
 
Terug
Bovenaan