ik had van mezelf al een beetje een opgezette buik, niet perse slap. Na de bevalling heb ik niet echt gesport. Wel gezorgd dat ik voldoende beweging had uit wandelen, fietsen, zwemmen enzo. Gewoon actief ipv sportief zeg maar. Ik denk ook niet dat het goed is om zo kort na een bevalling al flink je buikspieren te gaan trainen. Zorg inderdaad eerst voor tijd en matige beweging zodat je buikspieren sluiten en je bekkenbodem aan kan sterken en herstellen. Ontzwangeren duurt echt gewoon ook wel 6 maanden tot een jaar. Ook hormonaal gezien.
Maargoed, mijn ervaring. Bij mij duurde het echt wel langer dan 3 weken (dat is ook heel kort!) voordat ik mijn oude figuur weer soort van terug had. Ik kon al vrij snel mijn oude maat broeken aan waar een elastische tailleband in zat. En ongeveer een maand of 2 na de bevalling kon ik steeds meer spijkerbroeken ook aan. Ik kreeg mijn oude maat weer terug. Maar ik heb wel een kilo of 2 a 3 meer, en mijn buikje is altijd een 4 maanden zwanger buikje gebleven. Gewoon meer huid, wat minder strakke buikspieren enzo. Maar ik heb geen rimpelige huid gekregen, en ook het beetje striae is niet echt meer zichtbaar. De streep over je buik trok bij mij gedurende een paar maanden goed weg. Ook mijn tepels en moedervlekjes werden weer lichter. En ik was in de winter zwanger hoor, had niks met de zon te maken, maar met hormonen.
Ik had een lang en zwaar herstel, en ik had inmiddels wat aan core training kunnen doen, maar ik ben alweer zwanger van nummer 2. Ik heb mijn nieuwe lichaam ook geaccepteerd. Het zal sowieso niet meer precies het oude worden. Maar ik heb er een heel mooi meisje voor terug. Mijn man is trots op mijn lijf. Zeker nu er weer een 2e in zit haha!