Buik na zwangerschap

Na mijn eerste zwangerschap duurde het ruim 9 maanden voordat ik weer mijn oude figuur terug had. Pas nadat ik Covid had gehad en twee weken niets kon ruiken of proeven en daardoor nagenoeg niks at, was ik terug op mijn oude gewicht. 1 week later had ik een positieve test in mijn handen (tot zo ver mijn oude figuur :). Mijn tweede dochtertje is nu 2 maanden en ga er vanuit dat het nu ook zoiets zal duren.

Ps begrijpelijk, ik ben nu terug op het gewicht van voor mijn zwangerschap, maar toen ik zwanger raakte kreeg ik keelontsteking en was ik 7/8 kilo afgevallen in twee weken dus begon ik met een veel lager gewicht. Maar ik geef het wel de tijd! Zij zal me er nooit op oordelen en mijn vriend is een schat dus voor mezelf moet ik het ook maar nemen zoals het komt

Je buik duurt vaak even voor het weer terug is. Ik heb een sportinstructrice die er veel van af weet. Je moet niet te snel beginnen met je rechte buikspieren trainen. Als je nog diastase hebt, dan mag dat niet. Diastase is dat je buikspieren los zijn (door de zwangerschap) en die moeten eerst weer sluiten. Train je schuine spieren eerst. Bij mij duurde het ruim een jaar voordat mijn buik weer normaal was. Ik ben deze tweede keer niet in de zon geweest met mijn buik (geen zon gezien deze zomer ?). Dus nu is de streep en mijn navel lichter en denk ik dat ik ook geen donkere buik heb na de bevalling.

Terug
Bovenaan