buik nog plat of niet?

Hihi, ik kwam er achter dat ik zwanger was omdat mijn buik zo dik was. Ik was toen 4 weken en 3 dagen zwanger.
Nu moet ik wel zeggen dat ik heeeeeeel veel ben afgevallen en daardoor na twee kids weer helemaal strak was. Dus viel het gewoon heel snel op.
Eigenlijk kon ik met 5 weken mijn normale broeken niet meer aan. Tja, dan moet je gaan verhullen aangezien ik altijd strakke kleren droeg was dat behoorlijk lastig! Heel veel mensen viel het wel op (weet ik nu) maar die durfden niets te zeggen omdat het niet goed met me ging.  Ik had namelijk een eetstoornis. Nu eet ik me trouwens helemaal rond omdat ik niet wil dat de baby te kort komt.
Mensen vragen nu hoe ver ik ben en denken dat ik al halverwege ben terwijl ik nog geen 14 weken zwanger ben. Ook wel weer leuk natuurlijk, minder is dat mensen aan mijn buik zitten. Ik ga toch ook niet bij een collega zo maar mijn hand op haar buik leggen? Hebben meer mensen daar last van. Misschien moet ik een buikband aanschaffen met daarop de tekst: "Don't touch".

Interesant onderwerp, vooral vanwege het feit dat mijn buik nogal een 'beladen' onderwerp is. Ik las net de reactie van Do, ook ik heb een eetstoornisverleden. Mijn buik was altijd met graadmeter of ik wel of niet slank genoeg was. Dat mijn buik op een gegeven moment steeds meer ging groeien was even slikken, maar... ik ben er nu echt heel erg trots erop! Sinds twee weken kun je het goed zien (nou ja, ik zelf dan), ook vanwege het feit dat ik voorheen een hele strakke buik had zonder één vetrandje.. Ik ben nu zo blij dat ik nu  echt kan en mag  genieten van mijn groeiende buik! En gelukkig zijn er tegenwoordig hele leuke positiebroeken van Noppies in de maat xs te koop!

Hey EliseR,
Ik was eigenlijk een beetje bang om het te schrijven over mijn eetstoornis. Ben nu blij dat ik het wel heb gedaan. Ik krijg nu heel veel complimenten van mensen omdat ze vinden dat ik er veel beter uit zie. Als ik goede dagen heb dan vind ik het niet erg. Op 'slechte' dagen kan ik zo balen van die kilo's. Ben jij er al lang uit? Ik zat er nog midden in en was net weer iets aan het aankomen. Ik dacht dat ik niet ongesteld was geworden door mijn eetstoornis
Hmm misschien is dit wel een ander topic aan het worden of moet ik het hier maar bij laten. Anderen hebben vast geen behoefte aan het 'gezeur' over eten en kilo's.

hoi, ben 14 weken zwanger van de 2e en je ziet echt al een buikje! Vergeleken met de vorige keer lijk ik op 17 weken van toen! Ik kon m'n normale broeken al snel niet meer aan, ik heb altijd strakke broeken aan. Dat was geloof ik rond week 9-10? Nu draag ik tussenbroeken, die normaal gezien erg wijd zaten van boven en nu dus goed. maar een maillot en jurkje is idealer vind ik!

wendy

Hoi Do en EliseR

Ik vindt het dapper van jullie dat jullie het onderwerp aansnijden.
Enne.... die praatjes over kilo's en buikjes horen hier perfect thuis denk ik ;)

gefeliciteerd met jullie zwangerschappen dames!!
Liefs Sas

Mijn buik is echt nu wel aan het groeien.
En Do, wat grappig dat ik zo veel herkenning in jouw berichtje haal..
Het is bij mij eigenlijk nog best wel recent dat ik van mijn anorexia hersteld ben. Ik ben in 2007 een aantal maanden opgenomen geweest in een kliniek en ben daar in oktober 2007 met ontslag gegaan. Sinds die tijd zit ik op gezond gewicht, wel aan de ondergrens maar ik kan wel stabiel blijven. Dat ik nu aankom kan ik wel goed relativeren, ik weet dat dit normaal is bij een zwangerschap. Waar ik het nu alleen een beetje moeilijk mee heb ik het feit dat het voor een buitenstaander nog niet geheel duidelijk is of ik nu zwanger ben of dat ik 'gewoon' een dikke buik heb.. Ik hoop dat ze gelijk het eerste denken, maar ik ben bang dat ze het tweede denken. Ik kan dus ook niet wachten op het moment dat het steeds duidelijker wordt dat ik zwanger ben. Gelukkig voel ik me wel mooi zwanger, alleen mijn buik is hard gegroeid maar aan de rest van mijn lichaam zit niets extra's zeg maar. Nu maar hopen dat dit zo blijft..

Hoi,

Ik ben nu 15,4 weken zwanger en 's avonds heb ik wel een buikje....'s ochtens is ie bijna weer weg.
Mensen weten wel dat ik zwanger ben, maar ze zien het nog niet.
Bij mijn vorige zwangerschap begon ik rond week 20 een buikje te krijgen.
Nu kan ik mijn gewone kleding nog aan, binnenkort maar ff shoppen voor leuke positiekleding.

gr. Gea

Hallo!

heb eigenlijk wel al een aardige buik! Helemaal vergeleken met mijn vorige zwangerschap! toen geloofden mensen nog steeds niet dat ik zwanger was met 6 maanden...... vorige week wat ik bij de kapper (+/- 15 week) en die zei meteen toen ik binnen kwam: Oh, je bent weer zwanger! whaaaa.... dat was nou ook weer niet nodig...... Loop ook al sinds 10 weken zwanger ofzo in positiekleding.... maar ja dat lag ook nog in de kast dus had zoiets van ik kan het beter meteen aan trekken!

Hier in Canada zitten mensen ook heel gauw aan je buik heb ik het idee! lees ook wel eens wat op een canadees forum en daar stond ook een tip!: Als iemand aan je buik zit grijp je gewoon meteen diegene zijn buik ook vast....................

Groetjes Alberdien

Terug
Bovenaan