Buik slapen 3 maanden

Mijn dochter was 10 weken toen ze constant zelf naar haar buik draaide. (Andere kant ging niet) en zo sliep ze heerlijk. Nu 2 jaar later nog steeds. Met 3 maanden kunnen ze vaak het hoofd al goed omhoog doen en draaien.

Bij ons vanaf 3 dagen op de buik geslapen. Hoofdje elke nacht de andere kant op gelegd en hydrofiel tegen het achterhoofd zodat het niet kan draaien. Kraamzorg wilde er eerst niet aan want wiegendood maar zag na een paar dagen wel in dat dit de enige manier was waardoor onze huilbaby geen huilbaby meer was.
En uiteindelijk zijn we erachter gekomen dat hij lekkerder sliep op zijn buik omdat hij niet op zijn rug kon liggen met gestrekte beentjes. Bleek te lang ingedaald gezeten en de osteopaat heeft bij ons wonderen verricht. Nu is hij een gelukkige dreumes en slaapt nog steeds op z'n buik.

[quote quote=10472645]De werking van aerosleep is niet bewezen. Gewoon een dure marketing truc. 
Als je kindje zich goed op kan drukken en het hoofd van links naar rechts kan bewegen dan is er geen reden om je zorgen te maken. Zorg voor een stevig matrasje met strak beddengoed, geen knuffels of doeken of losse dekens in bed. Goede ventilatie in de kamer. En dan gaat het prima. Inderdaad eerst overdag even kijken hoe het gaat. De meeste kindjes die aan buikslapen sterven sterven tijdens de eerste keren. En er zijn ook andere dingen die de kans op wiegendood verhogen, hoor je niemand over. Zoals flesvoeding ipv borstvoeding, slechte ventilatie, op eigen kamer slapen onder 6 mnd, slapen zonder speen, roken in huis, en zo meer. Ik wil het verder niet bagatelliseren, maar een kind van 3 maanden gaat al bijna rollen en kan dan zelf naar zn buik rollen, doe je ook niks aan. Let op het opdrukken en hoofd draaien.[/quote]Bij de Consumentenbond scoort de aerosleep (6,5/10) niet veel hoger dan een simpel matras met een katoenen hoeslaken (4,7/10) op vrij ademen indien je met je gezicht er in ligt. De airgosafe topper wel in combinatie met het bijbehorende hoeslaken (10/10). Ik heb hem gekocht en hoe ver je je gezicht er ook in duwt je kunt blijven ademen. Het matrasje wat er onder ligt is niet van belang, het gaat dus alleen om die topper. Alle andere dingen op de markt zijn niet veiliger dan een normaal matras betreft ademen.

Jaa hoor. Lekker op de buik laten slapen!! Hier ook 2 buikslapers!
Wat ze er niet bij vertellen is dat het nog een flinke afplatting van het achterhoofd kan schelen ook! Zo veel kindjes hebben platte achterhoofdjes door die verplichte rugligging!
Slaap is gewoon heel belangrijk voor zo'n kleintje dus lekker op t buikje!

Dankjewel voor alle reacties!! :)

Nog even een ander vraagje.. moet je een buikslaper ook per slaapje draaien met het hoofdje? Ze wil namelijk het liefst op 1 kant liggen. Als dit geen kwaad kan dan laat ik het zo maar anders ga ik even met haar oefenen. ??

Terug
Bovenaan