<p>Hoi!</p><p>mijn dochter is ruim drie maanden en rolt sinds twee weken om. Van rug naar buik en van buik naar rug, ze heeft het er erg druk mee!</p><p>Helaas ook in de nacht .. ondanks een slaapzakje draait ze constant van haar rug op haar buik. In het begin hebben we haar telkens terug gedraaid maar dit was een gevecht wat we niet gingen winnen. Zodra we haar weer op haar rugje hadden gelegd en zelf weer in bed lagen, lag zij alweer op haar buikje te slapen. Toen hebben we besloten het maar zo te laten, want zij sliep door en wij sliepen amper. </p><p>Tot dat we bij het consultatiebureau kwamen en zowel de arts, als de verpleegkundige die erbij zat compleet geshockeerd en bijna boos reageerden. Hoe konden we, hadden we dan nooit gehoord van wiegendood!?! Tuurlijk wel, dat was de reden dat we haar constant terug draaide. Soms wel 18 keer per nacht(!). “Blijf maar terug draaien” was hun advies, vol schuldgevoel omdat we onze dochter wellicht in gevaar hadden gebracht gingen we naar huis. Maar nu, een aantal (slapeloze) nachten verder vraag ik me weer af of dit wel zin heeft. Hoe denken jullie erover? <br /><br /></p><p>Mama needs sleep ?</p>