buik te groot voor duur zwangerschap

Net terug van afspraak verloskundige.
Die heeft mijn buik opgemeten en die vind hem te groot voor de duur van de zwangerschap. (ben nu 25 weken en 2 dagen)
Hierdoor moet ik morgen voor controle bloedprikken in de vinger voor nuchter bloedsuiker. Als deze te hoog is moet ik zo'n 2 uur durend onderzoek ondergaan en suikerwater drinken enz. Zie er best tegenop.

Bij de 20 weken echo hadden ze al gezien dat het buikje aan de grote kant was. En nu dit maakt me wel een beetje nerveus. Ze zegt dat er niks aan de hand hoeft te zijn dat het ook aan het vruchtwater kan liggen. Maar ja krijg toch 2 mei een extra echo bij 30 weken om te kijken hoe het met het kindje gaat. Zenuwachtig voor morgen en bang voor die echo...

hoi meid,

he balen zeg dat je met zo rot gevoel bij de verloskundige weg komt. wel goed dat ze je wat extra in de gaten houden. laat je weten hoe het morgen is gegaan?

groetjes

He meid,

wat raar dat ze dan niet meteen een echo maken om te kijken hoe groot de baby is??? Dat lijkt mij belangrijker dan hoe groot de buik aan de buitenkant is??

Dat 2 uur durende onderzoek is niet leuk, onwijs zoet is die glucose en je krijgt dorst, dus als je de test gaat doen neem een goed boek mee en en flesje water voor als je klaar bent. Verder valt t reuze mee, 3 keer bloed prikken.

Bij mij roept iedereen, jemig wat is je buik groot zeg en dat roepen ze al vanaf 12 weken....maar nu in al geruime tijd in t ziekenhuis onder controle sta hoor ik niemand erover! Dus daarom denk ik dat die buik niet zoveel zeggend is, meer de groei van de baby en ik krijg daarom over 4 weken ook een groeiecho, terwijl ons meisje met de 20-weken echo aan de lage kant in de grafiek zat..

Probeer je er niet te druk over te maken en anders vragen of ze niet nu alvast een kijkje kunnen nemen met een echo??

Sterkte,

gr Yosha

Blds was 4.0 dus echt netjes. Gelijk aan vk gevraagd of ze dan toch geen echo konden maken maar helaas. Wel geplande echo verschoven van 2mei naar 18 april zodat we minder lang in spanning zitten

Nou als je geen suiker hebt, zal t wel meevallen denk ik..als de vk nu geen noodzaak ziet de echo eerder te doen, denk ik ook dat je gewoon moet blijven genieten...echt meid, mijn buik is ook enorm, iedereen schrikt als ik zeg dat ik "pas" 6 maanden ben...haha..

Hou moed meid!!

Terug
Bovenaan