Buik zo groot dat het pijn doet?

Hoi allemaal,
Ik google me suf op wat voor buikpijn ik heb deze week maar dan kom ik alleen op bandenpijn uit ext dus vroeg me af of iemand dit misschien herkende.

Momenteel 36 weken zwanger van onze zoon. Ons 2e kindje. Bij mijn eerste kindje was mijn buik erg bescheiden. Nu met de 2e is dit een heel ander verhaal. Ik heb een aardig grote buik. Nu met 36 weken al veel groter als bij mijn eerste met 42 weken. 2 dagen geleden een groeiecho gehad bij de gyn en zei dat het geen klein babytje zal worden maar ook zeker niet te groot.

Hij staat zo op spanning en doet zo'n pijn. Heb het idee dat ik van binnen aan het openscheuren ben ofzo. (Natuurlijk niet waar maar dat is wel de vergelijking die ik zou maken als ik het moet beschrijven).
Ik kan ook amper bukken, uit bed komen, normale dagelijkse dingen zonder dat dit pijn doet. En heb het idee dat het van de grote van mijn buik komt/ de spanning die er op staat.
Maar als ik herkenning probeer te vinden of dit uberhaupt kan of iets anders is vind ik hier niks over.

Iemand hier ervaring mee?
 
Jup exact hetzelfde. Mijn 1e is met 35 weken geboren door problemen met placenta en met de 2e was ik met 30 weken al 20 kg zwaarder. Heb zelf ondergewicht dus vondt het ook erg zwaar. We hadden inleiden al besproken met 38 weken maar ik wilde de natuur zoveel mogelijk zijn gang laten gaan. Dit ook omdat ik nu thuis mocht en kon bevallen en bij nummer 1 dat niet mocht. Ben uiteindelijk 1 dag voor datum bevallen van ruime 8 ponder. Dus groot kind. Zelfs mijn man was bang dat me buik zou openscheuren omdat hij zo op spanning leek te staan. Mocht je het echt niet meer trekkem straks kun je altijd vragen of ze je willen inleiden of strippen ofzo iets
 
Herkenbaar gevoel, ik had niet eens een extreem grote buik of zwaar kind, maar ook het gevoel dat het bovenaan “scheurde”. Zeker als ik actief was. Rust nemen hielp niet, maar een warme douche wel. Succes met de laatste loodjes!
 
Ik heb bij beide zwangerschappen hetzelfde gehad, bij de tweede zelfs al vanaf 20 week. Gewoon een knetterharde buik die erg onder spanning staat. Bij de groei echo zat ik in de 90 percentiel. Verder niks mis gelukkig.
 
Hoi,


Hier momenteel hetzelfde probleem. Nu 36+5 heb dit al een aantal weken. Het enige wat nog een beetje aangenaam is, is om op mijn zij te gaan liggen. Rechtop zitten hou ik echt niet lang vol, dan moet ik toch achterover leunen. Hebben ze iets gezegd over de groei van je baby? Ik word ingeleid tussen de 38 en de 39 weken ivm te grote baby. En ik moet zeggen dat ik ook echt aan het aftellen ben, had gehoopt dat met het indalen de pijn minder zou worden maar helaas is dit niet het geval.
Dit ken ik ook helemaal niet uit mijn 1e zwangerschap maar toen is mijn dochter met 34 weken geboren en droeg ik mijn buik rondom nu echt naar voren.

Heel veel succes met de laatste loodjes!?
 
Ik ben momenteel 28 weken zwanger. En heb het ook al. Heb een totaal andere zwangerschap als bij de 1e. Dit is mijn 2e en wordt nu een jongen. Zo ie zo heel veel kwaaltjes deze zwangerschap. Buiten dat ik de afgelopen 2 weken een flinke groei spurt heb gehad. Doe me buik ook echt zeer. Beweegt ons ventje enorm veel wat de pijn niet minder maakt. En heb ik een onwijs zware druk op mijn schaamstreek. Ik herinner me dat mijn dochter met 32 weken al ingedaald was. Ben benieuwd wanneer ons ventje dit is. Ook is het nog spannend dr komende weken ivm een vergroeiing tussen mijn placenta en navelstreng of ons ventje eel goed blijfft groeien. Wat de gevolgen qua vroeggeboorte hierbij is weet ik ook nog niet. Sterkte allemaal nog!
 
Herkenbaar gevoel.  Nu 28w en merk dat het ontzettend gaat trekken langs de flanken en bovenop. Vk raadde mij aan een goede buikband te kopen, zodat de buik niet zo in de banden hangt, maar in de buikband. Dit helpt wel, vooral als ik bezig ben op t werk of in t huishouden. 
Verder tijdig rusten en lekker ontspannen. Succes met de laatste loodjes
 
Ik herken het ook. Nu moet ik zeggen dat het bij mij op het moment minder is dan dat het geweest is. Het ontstaat volgens mij als je ‘te veel’ doet. Bij mij hielp op de bank gaan hangen en ‘s avonds niet te laat naar bed. (En dan maar hopen dat je een beetje een goede nacht maakt)
 
Terug
Bovenaan