Buik

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik weet dat ik niet mag klagen want ik ben 22 weken zwanger en alles is goed. Maar ik kan het niet helpen... Om mij heen zijn nog wat mensen zwanger tussen de 18 en 21 weken. Al die meiden hebben een dikke buik en kun je echt goed zien dat ze zwanger zijn. Ik heb geen buik. Tenminste geen zichtbare. Als mensen niet weten dat ik zwanger ben, zien ze het ook niet. Ik ben echt jaloers dat mijn buik (nog) niet groeit. Hebben meer vrouwen dit?</p>

Hee, 
je hoeft je echt geen zorgen te maken ik had dat ook een van deze dagen begint het echt snel te groeien en dan heb je liever weer een klein buikje want het word echt zwaar op een gegeven moment geniet er nog even van ?

Ik snap dat je jaloers bent, maar het is niks om jaloers op te zijn. Vanaf 12 weken had ik al een buik, vanaf 16 weken bekkenklachten, vanaf 25 weken thuis doordat ik niks meer kon, huilend bij de verloskundige gezeten elke afspraak omdat alles pijn deed en zo zwaar was. Mijn dochter is nu bijna 1 en mensen denken nog steeds dat ik zwanger ben omdat mijn buik zo uitgerekt is dat ik veel overmatig vel heb. Écht niet leuk en ik kan er erg verdrietig van worden.
Wees dus blij en niet jaloers.

Ik snap je gevoel. Bij mij dachten mensen dat het bij me lichaam hoorde en zagen niet dat ik zwanger was!! tot de 29 weken en toen begon ik echt heel heftig te groeien! 
Ik vond het vooral lastig en merkte dat ik mezelf ging verantwoorden.. nu 38+5 en die buik is erg lastig hoor!! hihi.. 

Ik herken dit helemaal. Bij mij is vanaf 23 weken mijn buik echt gaan groeien. 
Heb nog steeds een in verhouding klein buikj maar het is nu met 27 weken wel te zien. Ik ben er echter wel blij mee want kan nog allen en nergens last van :)

Mijn buik is rond de 25 weken wat gaan groeien en een week later kreeg ik bekken instabiliteit. Heb nu dagelijks erg veel pijn. Terwijl ik nog steeds verder slank ben. Mn armen, benen en gezicht zijn helemaal niet aangekomen.
Het verschilt dus erg per persoon  en ik weet nog dat ik dacht, ik kan niet wachten tot ik een buikje krijg. Erg leuk, totdat ik mn teennagels niet zelf meer kon lakken en nauwelijks dr trap meer op kon. So enjoy!

Die buik komt echt nog wel. En geloof me, hij gaat dan ook wel in de weg zitten! Bij mijn eerste zwangerschap had ik amper een buikje tot 27 weken ongeveer. Als ik dan een wijder shirt aan had, zagen mensen nog steeds niet dat ik zwanger was. Daarna is ie langzaam gaan groeien, tot ik met 32 weken al met verlof thuis kwam te zitten (tijdelijk contract werd opgezegd, dus zat wat eerder thuis dan de bedoeling was). En toen begon mijn buik echt mega snel te groeien! Nu ben ik klein van stuk, dus mijn buik blijft in verhouding kleiner dan die van langere mensen, maar voor mij zat ie echt wel in de weg ineens. Nu met de tweede zwangerschap ging het sneller en zag men rond 16 weken toch wel dat ik zwanger was. Buik groeit gestaag door, maar niet extreem. Hij is alleen wel iets groter dan bij de eerste, omdat het allemaal al een keer opgerekt is geweest. En nu zijn de reacties wisselend. De een vind dat ik al een best flinke buik heb (vooral mensen die me enige tijd niet gezien hebben en de groei tussendoor niet meegemaakt hebben) en de ander vindt dat ik nog een hele bescheiden buik heb. Ik loop in verhouding achter qua buikomvang, maar omdat ik zo klein ben lijkt het groter. Ben er echt heel onzeker over geweest, maar ik kan het nu goed naast me neerleggen. Mensen zeggen er toch wel wat van... Gelukkig gaat mn buik bijna weg, want ik ben ondertussen 37+3, dus kan ieder moment bevallen haha. Dus geniet gewoon nog even van het feit dat ie nog niet in de weg zit, want geloof me: als ie straks ineens flink gaat groeien ben je er ook snel weer klaar mee haha. 

Bedankt dames voor de reacties. Dat doet me goed. Ik ga m'n best doen om het los te laten en er nog van te genieten zolang het kan. Fijn om te lezen dat het bij iedereen anders is .

Terug
Bovenaan