Buik

Hoi Ramboo! 
Ja ik heb hetzelfde. Wel al 10 kilo aangekomen (pfff klote hormonen) maar heb echt amper een buik. Heb een lang en slank figuur dus die kilo`s erbij kunnen wel (hoe is een raadsel, heb alleen maar overgegeven), mensen denken nu gewoon dat ik wat zwaarder ben geworden. Dus als ik vertel dat ik dik 5 maanden zwanger ben denkt iedereen, he, hoe en waar dan? 
En ja ook ik heb een vriendin die al een prachtige buik had met 20 weken. 
En tuurlijk, ik kan niet wachten om te pronken met mijn buik. En dat ik dus daarom wat zwaarder ben... Maar ik bekijk het ook lekker positief. Dit scheelt hopelijk ook minder vel en kans op striae! Die buik komt heus wel om mee te pronken, maar van mij hoeft die niet zo enorm hoor! Inderdaad wat sommige meiden zeggen, het is echt heerlijk dat wij dames met een kleine buik over de helft zijn en echt ALLES nog kunnen doen zonder dat er een buik in de weg zit! 

Met 19 á 20 weken vroeg ik me af wanneer die buik nu eens ging komen, inmiddels kan niemand er meer omheen. Ik ben nu ruim 25 weken. Het kan ineens snel gaan hoor. Je komt nu in de groeispurt van je kleine en dan gaat die buik vanzelf mee. Geniet ervan!

Ik ben nu 30 weken zwanger en heb nog een mooi ‘bescheiden’ buikje. Ben lang en altijd slank geweest. En ben heel blij want je moet het wel allemaal extra met je  mee sjouwen! En je merkt wel dat je buik dan in de weg zit ?

Bij mij was mijn buik met 12 weken al goed zichtbaar, vanaf 16 weken bekkeninstabiliteit. Ben nu 32+6 weken, en heb een flinke buik (afgelopen maand 4kg bijgekomen). Hij zit af en toe in de weg, dus geniet ervan zolang hij nog klein is; hoe groter, hoe meer in de weg en hoe meer last je kan krijgen ervan. 
Ik ben heel blij met mijn buik hoor, daar niet van en ik geniet ontzettend van m’n bolletje maar soms zou het heel fijn zijn als het wat kleiner kon. Maar een grote of een kleine buik; who cares! Je bent zwanger en geniet ervan, maak je niet druk om je buik. ?

Toevoeging; ik ben lang (1.78) en woog voor mijn zwangerschap 67 kg. Ondertussen 78 kg. Is ook allemaa extra gewicht wat mee gedragen moet worden ?

Heyhey
maak je geen zorgen en ik ken je gevoel  ook.
Toen ik zwanger  was had ik ook een kleine buik.  Meiden van dezelfde weken hadden een veel dikkere buik en dit maakte mij ook onzeker. 
Ook bleef mijn buik de laatste  weken in cm hetzelfde  en leek niet echt te groeien  waardoor ik medisch werd omdat ze dachten dat mijn zoontje te klein zou zijn.
Uiteindelijk was hij 3254 gram en had ik hem gewoon  verstopt. Ik droeg hem dus wat naar achteren. 
Achteraf ben ik er wel blij mee geweest mijn buik trok zo weer weg en is nu gewoon  weer helemaal strak  en heb daar amper wat voor hoeven doen ?

Je buikje komt zeker wel. Ligt aan je bouw en of je van voren of achteren draagt. Bij degene die ik ken die later een buikje kregen, zij waren ook gezegd met een mooi rond buikje :)

Hier zwanger van nummer 2, vroeg al een buikje door de 2e zwangerschap en suikerziekte type 1. Nu met 26 weken bekkeninstabiliteit en loop bij fysio. Last van harde buiken eigenlijk de hele dag zonder dat ik mij inspan. Een buikje is leuk, maar niet altijd prettig. Ik zou zeggen probeer nog even te genieten zo, dan dat last krijgt van de kwaaltjes die bij een buik kunnen horen. 

Hier ook pas met 24 weken begon mn buik te groeien. Nu 33 weken en ben hem alweer beu. Ondanks dat ie klein van formaat is (sommige mensen denken dat ik nog heel lang moet). Maar qua wandelen, traplopen heb ik het moeilijk. Slapen gaat niet zonder voedingskussen. En dan nog te zwijgen over het vocht in mn voeten en benen.. Doet zoveel pijn. Verder heb ik echt een geweldige zwangerschap gehad zonder kwaaltjes. Alleen door de verbouwing van ons nieuwe huis waardoor wij bij mijn ouders moeten wonen vind ik het zwaar. Maar gelukkig is ons huis nu bijna af en gaan we volgend weekend erin wonen. Hopelijk is het dan minder zwaar en kan ik nog even genieten van het leven zonder kleine frummel ?

Terug
Bovenaan