Buikdraaien een fase??

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal!

Mijn dochtertje van 19,5 week heeft sinds een paar dagen door hoe ze op haar buik moet draaien............zucht! Leuk zou je zeggen maar ze kan de weg terug nog niet zo gemakkelijk vinden, dus de eerste keer dat ze op haar buik draait houdt ze het nog wel even vol, maar na de 15de keer in een kwartier is de lol er wel af, voor haar dan. En voor mij eigenlijk ook wel, want ik moet haar steeds terug draaien, whahaha! Een hoop gemopper en gezwiep met haar armen en benen, maar ze komt nergens.........
Is het een fase dat ze zoveel op haar buik draait, gaat de lol er een keer af?
Of zou ze nu snel leren dat ze ook weer terug kan komen??

Ik   hoor graag jullie ervaringen!!

Liefs Rimke
Mama van Maudy, 8-9-2008

hoi rimke
ik heb 2 kindjes een dochtertje van 6 jaar en een zoontje van bijna 6 maanden.
mijn dochter was laat met draaien en draaide toen ook al vrij snel weer terug.
mijn zoontje draait vanaf 4 maanden van de rug naar de buik en kan dan ook niet weer terug heel vermoeiend,
maar heeft nu sinds een paar dagen door dat hij ook weer terug kan rollen en rolt dus nu heen en weer in de box.
elk kindje is anders veel succes ermee
groetjes mascha

Tja, dat probleem heb ik nog niet. Duurt nog 1 1/2 week voordat ik dat probleem ook heb, heb ik gehoord...

Maarre, gewoon een strak trainingsprogramma opzetten, Rimke. Zo snel mogelijk leren hoe ze terug moet draaien! hihi...
Ik zou Mika op een gegeven moment (na 20x terugdraaien) gewoon even in z'n wipstoeltje zetten. Dan maar daarin spelen (vindt ie ook leuk), zodat ik m'n handen weer even vrij heb. Of... ik moet m'n dochter (2 jaar) leren hoe ze hem kan helpen terugdraaien; dan stuur ik die er telkens op af! Zijn ze allebei lekker zoet...

Hmm, we gaan het zien... Sterkte!

Hee Rimke,
Lastig is dat hè. Misschien duurt het nog wel weken...
Janneke draaide met 5.5 maand op d'r buik en ze draait af en toe terug, maar meestal niet. Ze wil vooruit en dat lukt niet, dan wordt ze boos. Dus ik moet ze dan ook zelf weer terugleggen.
Nu scheelt het dat onze box kleiner is dan standaard (kwamen we laat achter), dus ze heeft in de box niet veel plek om te draaien.
Dus alleen als ik ze op een kleed in de kamer leg.

Nou veel succes, het zal vanzelf goed komen, haha..en anders moet je de box vol leggen dat ze zich niet om kan draaien, als je het zat wordt.

Hey Dames,

Jeetje....dat jullie kids dat allemaal al doen zeg...??
Nick is intussen 5 maanden maar die doet nog bijna niets in de box. Kijkt een beetje naar zijn mobiel, graait wat naar speelgoed en draait af en toe op zijn zij maar dat heeft hij vaak na 5 minuten al gezien en begint dan te huilen...
Heb al verschillende soorten speelgoed in de box gelegd maar hij doet er vrij weinig mee. Laat staan dat hij op zijn buik gaat rollen........
Maar goed, dat zal hij in de loop van tijd ook wel gaan doen...

Groetjes Mootje
Mama van Nick 17-08-2008

Mmmmmmmm, en ik me maar druk maken of Maudy zich wel goed ontwikkelt na die slechte start van haar............ik geloof niet dat ik me ergens druk over hoef te maken als ik dit zo lees. Maudy is lekker vlot dus met haar 4,5 maand........zucht.

Jacoline: whahaha!! Maudy probeerde al een week heel hard, maar haar arm lag steeds in de weg en nu, een week later, lukt het dus..........Mika zal wel volgen, onze kindjes kennende..........Maudy vindt de wipper trouwens niets, ja, om in te eten maar verder.....

Marina: lekker positief blijven.......whahaha! Ik zie het al helemaal voor me, ben de komende maand alleen maar Maudy aan het draaien............ik zal de box idd zo vol mogelijk gooien met van alles..........kijken of het werkt.......

Mootje: komt helemaal goed joh! Beetje oefenen (of niet natuurlijk, wel zo rustig) en hij krijgt het door! Nick moet voor zijn koppie toch al vrij veel op zijn zij? Die is blij als hij op zijn rug ligt joh...........zou ik ook zijn geloof ik........

Nou ja, ze ligt nu te pitten, in bed doet ze het nog niet. Ik heb een camera dus kan haar mooi zien (ligt nu stevig te pitten). Maar zodra ze het gaat doen in bed, gaat ze in haar slaapzak. Ligt ze nu alleen snachts in namelijk............

Hoi Rimke,

Raaf draaide zich voor het eerst om op 9 december, terugdraaien is hem nog maar een paar keer gelukt. Ik had het even nagevraagd bij de fysio hoe ik hem kon helpen in het terugdraaien. Je kunt d'r helpen door de handje van de kant waarop ze terug gaat draaien boven d'r hoofd legt, want als ze zich dan probeert terug te draaien of jij draait haar terug gaat het een stuk makkelijker. Zo stimuleer je het leren van het terugdraaien, ik ben er nu vanaf 12 januari mee bezig en het lijkt er op dat Raaf het steeds beter snapt. Raaf deed eerst namelijk zijn armen naar achter (vliegtuigje spelen) en dan is terugdraaien erg lastig, want dan zou je over je gestrekte arm heen moeten draaien, en dat kan niet.

Maar Raaf is een eigenwijze, die wil niet terugdraaien, die wil kruipen, duwt zijn bips de lucht en zit dan half op zijn knietjes, met zijn hoofd nog half liggend... haha...

Wat je ook nog kunt doen (het helpt soms bij Raaf) dat je haar bij bv de box een beetje inbouwd zodat ze wel op d'r zij kan draaien maar niet verder. Wij leggen Raaf als ie zo'n draaibui heeft dan iets dichter bij de "tralies" van de box en maken daar aan die kant een speeltje, Raaf draait dan op zijn zij en is dan zo gefasicineerd door het speeltje dat ie vergeet om te proberen verder te draaien..

Maar dat laatste werkt alleen als ze nog maar een kant opdraaid en niet zoals Raaf sinds deze week beide kanten op draaid! (zucht... hahaha)

Succes!

groetjes, Sas
(Raaf - geboren 20-08-2008)

@ Mascha: jouw kindjes laten mooi zien dat meiden niet altijd sneller zijn dan jongetjes.........die van jou was er helemaal vroeg bij zeg! Gelukkig kan hij al wel terug draaien.....voor zichzelf en voor jou...........

Terug
Bovenaan