Buikdrager gezocht

Hoi allemaal,
wie heeft er ervaringen met buikdragers ( of te wel draagzakken). Ik ben momenteel zwanger van de tweede en het lijkt me handig om straks de kleine lekker dicht tegen me aan te gaan vervoeren. Zo heb ik mijn handen vrij voor mijn dochtertje.
Tot hoeveel kilo mag je een draagzak gebruiken   en hoeveel kosten ze ongeveer. Alle ervaringen zijn welkom.
Gr Es

Hoi,
Ik heb een Chicco buikdrager en ik heb hem nooit gebruikt omdat ik er de moeite nooit voor genomen heb. Hij is splinternieuw en als het goed is moet ik de doos met beschrijving hoe te gebruiken ook nog hebben. Je kan de buikdrager op 2 manieren gebruiken. Het kindje met het gezicht naar je toe of van je af en kan de riempjes en alles verstellen. Ik woon in de buurt van Roosendaal en heb de buikdrager ook op internet gezet om te verkopen. Ik zou er rond de 20 Euro voor willen vragen.

Groetjes Daantje (mama van Michelle 5 mnd)

Hoi Daantje,
Een vraagje, weet je ook tot hoeveel kilo je in jou draagzak mag dragen, dan weet ik hoelang ik er ongeveer gebruik  van  zou kunnen maken. Mijn dochtertje was al vrij snel aan de zware kant, vandaar. Leuk aanbod, waar heb je hem op internet staan?
Gr Es

Hoi, ik gebruik al 3 1/2 jaar een tricot slen. O.a. te koop bij Prenatal en Mamminet. Mijn jongste zit daar nog steeds af en toe in, ze is nu 1 jaar en 9 maanden.  Vanaf 1 jaar wordt het wel zwaar hoor, dan is het voor sterke  ouders en anders voor maximaal twee uur. Ik vind het heerlijk en mijn kinderen ook. Het is een lange band (6 meter geloof ik)die je om je lichaam knoopt. Het voordeel is dat de band zich volledig naar jouw en het lichaam van de baby vormt. De band pastte mij (1,60 m.)  en mijn partner (1,93 m) en van dag 7 tot nu. Voordeel boven een buikdrager is ook dat er geen sluiting aan zit die los kan gaan. Je slaat hem meerdere malen om je lichaam en maakt er dan een knoop in. In het begin is het wel even puzzelen, maar het gaat snel sneller. Nadeel vond ik wel dat ik in de trein vaak wel een atractie was wanneer in hem om moest knopen (maar ook daar leer je mee omgaan). Wat ook fijn is is dat je hem vanaf dag 1 kunt gebruiken (eerst liggend, daarna rechtop) en een buikdrager pas vanaf 2 maanden na de uitgerekende datum.  Ik vind het heerlijk knus. Lekker dicht tegen je aan.    
Ik heb ook gereageerd op "baby op de fiets" lees die ook maar even.
Groetjes.

Oh ja, nog een voordeel van de slen is dat het gewicht over je volledige rug wordt verspreidt, en niet zoals bij een draagzak over (een of) twee schouderbanden.

Hoi,

Zelf heb ik een variatie van de tricot slen gebruikt.
Dat zijn 2 kokers waarbij de ene over je ene schouder gaat en de andere over je andere schouder(o.a. verkrijgbaar bij Prenatal). Vond ik iets makkelijker om zelf om te doen als de tricot slen al schijnt dat ook een handigheidje te zijn.

Je kunt deze vanaf het begin gebruiken in een soort komma houding tot ik denk een jaar of 1,5/ 2. Dan moet je de doeken gewoon anders omdoen en dan komt je kindje op je heup te zitten.

Onze zoon zit echter liever in de wandelwagen om zich heen te kijken en ik gebruik hem dan nu ook niet meer...(maar die luxe heb je bij één kindje, als er een 2e zal komen moet die ook in de doeken hoor)

Groetjes,
Marije

p.s. wij hebben ook een buikdrager van  Bjorn Borg gebruikt en dat vond ik helemaal niks. Gelukkig hadden we hem geleend. Dat was een ouder model en daar kreeg ik veel last van m'n schouders en rug van. Het nieuwe model heeft een heupband en schijnt beter te zitten

Hoi Es,
Ik heb de doos er even bij gepakt. Je kan hem tot 9 kg gebruiken of tot 8 maanden. Hij staat op de site van speurders.nl onder rug/buikdragers. Er staat een foto bij van precies dezelfde buikdrager. Als je meer wilt weten kun je me ook mailen op dianagoorden@hotmail.com.

Groetjes Daantje

Ik heb voor mijn dochter een hele tijd de 'babybjorn' (een buikdrager) gebruikt.
Ze huilde in het begin vrij veel en zat er zowat de hele dag in, ideaal. Ik deed alles met haar in dat ding, stofzuigen, de was, aardappels schillen etc.
In het begin zat ze  met haar gezicht naar me toe, lekker met haar hoofdje op mijn borst, later met haar gezichtje van me af, zodat ze lekker de wereld in kon kijken.
In het begin vond ik het een perfect ding, maar na een maand of 5 werd het me echt te zwaar, ik kreeg inderdaad last van mijn nek, zoals al eerder gezegd is op dit forum.

Het voordeel van dit ding is dat het heel weinig werk is om je kind er in te doen, je kunt het ook heel makkelijk zelf. Binnen een minuut zat ze erin. Nog een voordeel vond ik dat ze zowel met haar gezicht naar je toe als van je af in dat ding kon. Een soort slaapstand en een 'kijk-de-wereld-in" stand dus.
Nadeel was dat het na 5 maanden dus echt te zwaar werd voor je nek, een uurtje was nog te doen, maar langer niet. Aan de andere kant had ik toen ook inder behoefte aan een buikdrager, omdat ze toen ook minder huilde en gewoon in de wagen wilde.

Ik heb ook zo'n tricotslen geprobeerd, maar dat vond ik een enorm onding. Je moet daar echt veel handigheid in krijgen, ik was een uur bezig met knopen en dat kind erin proppen. En die kon mijn 'prop-pogingen' niet echt waarderen, dus huilen, huilen, huilen. Bovendien wilde mijn dochter al vrij snel naar de wereld kijken, en die slen benam haar het hele uitzicht. Maar als je erin geoefend bent, kun je het misschien wel snel en vlot. Ik was er dus een enorme kluns in en vond het echt een onding!

Gewoon wat proberen (ook in de winkel, laat ze maar even de tijd voor je nemen), je kindje mee en gewoon uitproberen! Dan merk je vanzelf wat voor jou het beste werkt!

Succes!

Terug
Bovenaan