Ik heb voor mijn dochter een hele tijd de 'babybjorn' (een buikdrager) gebruikt.
Ze huilde in het begin vrij veel en zat er zowat de hele dag in, ideaal. Ik deed alles met haar in dat ding, stofzuigen, de was, aardappels schillen etc.
In het begin zat ze met haar gezicht naar me toe, lekker met haar hoofdje op mijn borst, later met haar gezichtje van me af, zodat ze lekker de wereld in kon kijken.
In het begin vond ik het een perfect ding, maar na een maand of 5 werd het me echt te zwaar, ik kreeg inderdaad last van mijn nek, zoals al eerder gezegd is op dit forum.
Het voordeel van dit ding is dat het heel weinig werk is om je kind er in te doen, je kunt het ook heel makkelijk zelf. Binnen een minuut zat ze erin. Nog een voordeel vond ik dat ze zowel met haar gezicht naar je toe als van je af in dat ding kon. Een soort slaapstand en een 'kijk-de-wereld-in" stand dus.
Nadeel was dat het na 5 maanden dus echt te zwaar werd voor je nek, een uurtje was nog te doen, maar langer niet. Aan de andere kant had ik toen ook inder behoefte aan een buikdrager, omdat ze toen ook minder huilde en gewoon in de wagen wilde.
Ik heb ook zo'n tricotslen geprobeerd, maar dat vond ik een enorm onding. Je moet daar echt veel handigheid in krijgen, ik was een uur bezig met knopen en dat kind erin proppen. En die kon mijn 'prop-pogingen' niet echt waarderen, dus huilen, huilen, huilen. Bovendien wilde mijn dochter al vrij snel naar de wereld kijken, en die slen benam haar het hele uitzicht. Maar als je erin geoefend bent, kun je het misschien wel snel en vlot. Ik was er dus een enorme kluns in en vond het echt een onding!
Gewoon wat proberen (ook in de winkel, laat ze maar even de tijd voor je nemen), je kindje mee en gewoon uitproberen! Dan merk je vanzelf wat voor jou het beste werkt!
Succes!