Buikdrager gezocht

Hoi, in de tricot slen kan je baby eerst ligen (in een komma op haar ruggetje), daarna met het gezicht naar je toe en later met het gezicht de wijde wereld aanschouwend en tenslotte zelfs op je rug (maar dat vond ik zelf erg onhandig). Hoe kleiner je baby is als je  begint met  de slen hoe makkelijker het gaat. Dan werkt ie nog niet echt tegen waarschijnlijk en krijg je echt snel de handigheid te pakken. wanneer je begnt wanneer ze al iets groter zijn is het moeilijker en  meer baby's accepteren dat dan niet meer.  
Tip voor het eerste gebruik. Probeer de slen eerst in de winkel  uit, kunnen ze je mee helpen.  Hou daarna de gebruiksaanwijzing altijd voor je neus en voer die stap voor stap uit. Wat vervolgens niet in de gebruiksaanwijzing staat is dat het handig is om het de eerste keren met z'n tweeën te proberen. De een doet de slen om, de ander legt de baby erin èn haalt daarna zoveel mogelijk rare draaien van de slen van je rug af. Hoe gladder het op je rug zit, hoe prettiger het draagt. Wanneer je de gebruiksaanwijzing echt volgt kun je het al snel alleen  èn gaat het ook heel snel. Succes (met proberen en kiezen) en veel plezier.  

Hoi Es,

Ik heb ook zo'n buikdrager gehad voor mijn dochtertje maar omdat ik vrij veel last heb van mijn rug heb ik hem hooguit 5 keer gebruikt, ik kon bij thuiskomst amper meer rechtop lopen!   Dus als je rug niet stabiel (genoeg) is koop dan een echte goede drager, of misschien zelfs geen. Nu moet ik eerlijk zeggen ik heb ook geen dure gehad, een simpele, misschien dat het daar aan ligt ik had hem van een vriendin gekregen dus hoefde ik er geen te kopen. Want die Babybjorn vind ik erg duur, die kostte al gauw 80/90 euro!! Maar dat moet je natuurlijk zelf weten.
 (misschien staat er op internet een te koop, als je dat ook duur vind.)

Wens je heel veel succes! groetjes Annette

hoi,

ik hoor jullie allemaal over de tricot slen, nou ik had hem gevonden maar ik vond het best duur, dus ik heb gewoon een hele grote lap tricot stof op de markt in de aanbieding gekocht en zelf een slen genaaid  is erg makkelijk maar je moet de goeie lengte hebben en goeie kwaliteit stof.
ik heb hem helaas niet zoveel gebruikt omdat mijn zoontje al gauw erg zwaar werd en hij het niet zo heel leuk vond hij wilde liever in de wandelwagen.
toch hoop ik hem voor een tweede (als die nog mag komen) wel te gebruiken en dan gelijk vanaf het begin.
Trouwens ik kreeg die tip van het zelf maken via de lerares van babymassage zij heeft ons geleerd hoe we de slen konden gebruiken.
en inderdaad probeerhet eerst uit voor dat je iets gaat kopen
en nog iets de slen is volgens mij meestal 70 of 80 cm breed dus als je stof koopt van 150 of 160 breed kan je erg gelijk twee maken,kan je samen met een vriendin doen, is het nog goedkoper!!!!!

Hoi,

Wij hebben vrij snel na de geboorte van onze zoon de tricotti aan geschaft, omdat hij veel last had van krampjes en als hij daar in komma houding in lag nog heerlijk ff kon slapen en wij onze handen vrij hadden. Wat we wel een nadeel vonden was dat  het wat lastig was om zoonlief er in te leggen. En als echte buikdrager vonden we het ook niet ideaal. Dus met bijna 4 mnd hebben we de baby bjorn active aan geschaft, wel duur maar door de extra rugsteun nog zeer goed te gebruiken voor onze zoon die nu toch echt al ruim 7 kilo weegt. Het voordeel van de laatste is dat het er in en uit halen heel makkelijk gaat ook alleen.

succes met je keuze, Ineke

Terug
Bovenaan