buikdrager

Hallo allemaal,

Wij gaan over een paar weekjes op vakantie met ons zoontje van 3 maanden.
Nu kan ik een buikdrager lenen van mijn schoonzus. Wij fietsen heel graag.
Weten jullie of je met een baby van drie maanden in een buikdrager mag fietsen?
Of is dat niet handig? Hebben jullie ervaringen?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Gr Gerda
 
Hoi Gerda,

Wij hebben een buikdrager van babybjorn met extra rugsteun.   Het is een fijne drager en we gebruiken deze bij het wandelen als de wagen niet mee kan.   De wandeling moet echter geen uren duren, want dan wordt het best zwaar.   Een buikdrager is niet bedoeld om mee te fietsen.   Het staat ook op de verpakking dat het niet mag.   Ik heb er overigens wel mensen mee zien fietsen, maar dan is het risico voor jezelf.   Een vriendin van mij fietst ook graag en heeft een baby.   Zij heeft een constructie achterop haar fiets waar de maxi-cosi op past.   Deze is speciaal bedoeld voor op de fiets.   Ik heb geen flauw idee hoe duur dat is, maar misschien is dat iets voor jou.

Fijne fietsvakantie gewenst!

Groetjes,
Loekje
 
Hallo,
Ik ben zelf een keer gevallen met de buikdrager, dus ik durfde het niet meer. gelukkig kon ik mijn handen naar voren gooien en bengelde Thijs tussen mij en de grond. Wij hebben toen een fietskar aangeschaft. De merkkarren zijn erg duur, wij hebben een merkloze gekocht. Thijs heeft hier altijd met de maxicosi in gezeten, prachtig vond hij dit. Thijs is bijna 9 maanden en we gebruiken hem met dit weer bijna dagelijks. Ideaal voor op vakantie!
 
hoi,

Een buikdrager op de fiest wordt juist absoluut afgeraden!!
Wat je wel kunt doen (want je hebt vast een maxi-cosi) is een maxi-cosi drager kopen voor op de fiets. Ik heb zel weleens gezien op marktplaats.

Succes,
Mamasan
 
Ik weet niet waar je heen gaat op vakantie, maar in Nederland kun je bij bijna iedere fietsverhuurder zo'n fietskar voor achter je fiets huren. Daar kun je de maxicosi inzetten. Of je hebt van die 'babyschalen' die speciaal gemaakt zijn voor in een fietskar, daar kan je baby ook in.

Wij hebben geen buikdrager, maar een paar verschillende draagdoeken. Die gebruiken we heel veel tijdens de vakantie, maar niet op de fiets, want dat vind ik een beetje eng. Als je valt, wordt je baby geplet onder je gewicht. Maar ja, een echt realistische angst is het niet, want ik kan me niet herinneren dat ik voor het laatst met de fiets ben gevallen...

Ik zou de buikdrager dus zeker meenemen, maar vooral voor als je een stukje gaat wandelen of door een stadje gaat lopen of winkelen of zo.

Fijne vakantie gewenst!

Groetjes,
Helena
 
Hoi Gerda,

Ik gebruik altijd een draagdoek waarmee ik onze zoon aan me vastbind. Ook op de fiets. In de draagdoek zit hij nog iets strakker tegen me aan dan met een buikdrager, maar veel zal het niet schelen.

Bij ons 1e kind heb ik er niet mee gefiets (vanwege de adviezen), maar met onze 2e wel. Ik hoor altijd dat het wordt afgeraden, maar ik snap het eigenlijk niet zo goed. Als ik val met de fiets, dan valt mijn zoontje die in het fietsstoeltje aan het stuur zit toch veel harder? Of als de baby in de maxicosi achterop zit en de fiets valt, dan valt de baby sowieso. Terwijl zelfs als ik zelf val, de kans een stuk kleiner is dat het kind op de grond komt. Lijkt mij hoor.

Maar goed, zoals ik al zei: ik sta open voor de uitleg!

Fijne vakantie toegewenst,
Jo
 
Terug
Bovenaan