Buikdragers

Wie heeft ervaring met buikdragers? Het lijkt mijn man heel handig om zo'n buikdrager te hebben, neem je je kind makkelijk mee op stap zonder het gezeul met kinderwagen enzo. Maar is het wel zo praktisch, hoe vaak gebruik je zo'n ding, waar let je op bij aankoop en heeft iemand ervaring met de zogenaamde Babybjorn?

Alvast bedankt en groeten, Daisy

Hoi,

Ik heb een babybjorn te leen van vrienden maar heb er weinig gebruik van gemaakt. Toen mijn dochter echt klein was en absoluut niet wilde slapen droeg ik hem want dan viel ze uiteindelijk in slaap als ik gewoon mijn ding deed. Ook even naar de brievenbus vond ik wel praktisch. Bij mijn man vond ze het lekkerder zitten dan bij mij (ons postuur verschilt). Mijn dochter is 20 augustus 2004 geboren en juist in de winter vond ik het moeilijk omdat die kleine pootjes eruit steken en je je niet te warm en te koud moet kleden. Ik zou er zelf geen kopen en dit was een prima uitprobeer mogelijkheid. Succes.

Ik heb zelf een red castle sport "freedom", wat een product van het
jaar is geweest. Er zit een afneembaar kapje en kruis inzet stuk in
voor de kleinere babies, en je kunt de baby met gezicht naar je toe en
van je af dragen, en tevens de baby de borst geven in de zak en van
kant wisselen zonder iets af te doen.

tot zover de theorie. mijn dochter was bij de geboorte gelijk al 4,5
kilo dus dat werd alleen maar zwaarder. daarnaast is er maar 1
schouderband die kruislings over je rug loopt. dus op een gegeven
moment moet je wel van schouder wisselen want je monnikskapspier gaat
naar de klote. daarnaast zit de buikband precies in de taille over de
lagere onderrug. net of ze met opzet de 2 zwakste plekken in je lichaam
hebben gekozen.

mijn man heeft hem nooit gedragen want hij is redelijk gezet.

hij was volgens mij duur, 80 euro ofzo, maar heb ik met cadeaubonnen gekocht.

ik heb hem erg weinig gebruikt, maar ik zou je wel adviseren als je er
een koopt eentje van kwaliteit te halen, en desnoods gewoon te proberen
in de winkel, dat mag wel met producten in die prijscategorie, dan weet
je ook meteen of jouw kindje hier wel geschikt voor is.

Hoi

Hier nog een moeder met een draagzak. Ik vind het heel praktisch, vooral bij boodschappen doen. Probeer je maar eens voor te stellen dat je al je boodschappen in een mandje moet doen en dan ook nog je kinderwagen besturen. Na 2 flessen cola is het al ontilbaar! Dus dan gebruik ik de draagzak. Het is wel waar dat als je kindje wat zwaarder wordt het een belasting is, maar daar kan je ook aan wennen. Die van mij (ik weet even niet welk merk, en hij ligt in de auto waar mn man mee weg is, dus ik kan ookniet kijken ) heeft 2 banden voor over de rug, die op je rug gekruist lopen. Dat is niet erg belastend. Maar zoek er inderdaad een die goed te verstellen is, ook voor je partner, is wel zo handig.

Succes
Caroline

hi,

kijk anders is op marktplaats voor een 2de handse. ik heb hem zelf ook daar gekocht en hem misschien 2 keer gebruikt! Vondt het een waardeloos ding terwijl het op zich best een goede was (van maxi cosi). Ik vondt het gewoon te zwaar en onpraktisch, vondt de wagen makkelijker. Je kan ze er ook niet te lang in houden, moet opletten dat het niet te warm voor ze wordt, die ik had was volgens mij  te gebruiken vanaf 6 weken, en volgens mij vindt niet elk kind het leuk om erin te zitten. De mijne in elk geval niet.

Groetjes,
lia

Hoi,
Wij hebben de draagzak van babybjorn. Ik moet zeggen dat ik hem zelf maar twee keer heb gebruikt, één keer toen mijn dochtertje wat kleiner was en ik met de bus moest.
Maar in de bus weer uitpakken want te warm (was in de winter) en later weer inpakken wat ook nog even tijd kost wanneer je geen handigheid in hebt. Verder vind ik het behoorlijk zwaar, zeker na een paar maanden.
Maar in februari zijn we naar de sneeuw geweest en hebben er erg veel plezier van gehad. Elke dag 1,5 tot 2 uur gewandeld, de voetjes warm ingepakt en zijzelf onder de jas. Moet zeggen dat mijn man haar droeg en het ook voor hem de eerste dag behoorlijk zwaar was(ze was inmiddels 5,5 maand) maar het wende blijkbaar al snel.
Weet wel dat je met warmte moet oppassen, het is al snel te warm doordat de rugkant gevoerd is.
Hopelijk heb je hier iets aan, groetjes

HOi Daisy,

Mijn zoontje is vorig jaar op 15 april geboren, toen net het mooie weer begon. Ik had twee draagzakken geleend: zo'n doek en zo'n babybjorn (geloof ik, merk weet ik niet zeker). Ik heb ze niet veel gebruikt, maar toch wel een keer of 20 denk ik. Misschien wel meer. De draagdoek werd al snel te zwaar, maar de babybjorn vond hij echt leuk. Ik vond het ook handig om naar de stad te gaan, de wagen paste trouwens niet bij mij in de auto, maar ik vind het ook zo'n gedoe, overal tussendoor. Mijn kleintje vond het geweldig. Met name toen hij iets groter werd en met zijn gezicht naar buiten gedragen kon worden. Kon hij lekker alles zien. Het was wel een goede met twee schouderbanden en een band die op je heupen drukt. Ik heb wel een goede ervaring dus. Niet voor lange wandelingen vanuit thuis, maar wel als je ergens heen gaat. Ook naar familie of zo.

Groetjes,
Machteld

Wij hebben de premaxx draagzak (cadeau gekregen) en de babybjorn (te leen) en die hebben we heel veel gebruikt. Mijn zoontje huilde de eerste maanden erg veel en daarom hebben we hem veel bij ons gedragen. Mijn man vond de babybjorn prettig dragen, ik vond de premaxx draagzak fijner. Ga anders eens in een goede babyzaak wat uitproberen (met kind!). Nieuw zijn ze wel wat duur, maar als je weet wat je wilt hebben kun je misschien ook wel een tweedehandse vinden.

Terug
Bovenaan