Buikdragers

Oh ja, ik wilde nog zeggen dat we die dingen buiten de deur niet zo heel veel hebben gebruikt. Je moet vaak toch ook vanalles meenemen voor je kind en je kinderwagen is tegelijk ook een handige bagagewagen!
 
wij hebben een draagzak van kippling. Deze kun je op de buik dragen met het gezicht naar je toe en als ze ca. 6-7 mnd zijn met het gezicht van je af en als ze nog wat groter zijn kun je deze ook nog als rugdrager gebruiken. Deze kun je gebruiken tot je kindje ca. 18 mnd is. Dus je kunt er erg lange periode mee doen. Het blijft toch altijd een grote uitgave. Ik heb ook wel een goedkopere gehad, maar daar krijg je last van je rug mee. Hierbij dus goedkoop is duurkoop. En zoals eerder vermeld hier, kijk op marktplaats, waarom meer betalen als het ook goedkoper kan. Laat je eventueel goed voorlichten in een speciaalzaak, zo weet je ook waar je dan naar zoeken moet.

Ik ben er wel tevreden over, vooral toen de kleine meid nog in de kinderwagen lag. We wonen in een klein gehucht en om boodschappen te doen moet ik een eindje rijden, om dan elke keer de komplete wagen in elkaar te zetten om van winkel naar winkel te kunnen vond ik onhandig. Ik heb haar sneller in de drager dan in de wagen. Als ik alleen maar naar de suppermarkt ga / ging dan haal ik wel de maxi-cosi uit de auto en plaats die in de winkelwagen.

Ook tijdens de braderie vind ik het ideaal, zelf de handen vrij en je rijdt tegen niemand z'n hakken aan. Heb ik zelf nog altijd een hekel aan ondanks dat ik zelf mama ben.

Succes met je beslissing.

groetjes, marianne
 
Ik heb laatst een tricotslen besteld op internet. Dit is een hele lange doek die op verschillende manieren geknoopt kan worden. Zo kan je je kindje liggend, zittend naar je toe, van je af, op je heup en op je rug dragen. Ik heb nog niet alle mogelijkheden geprobeerd, maar ben tot nu toe erg tevreden. Het gewicht van je kind wordt goed verdeeld en het mooie is dat je verschillende manieren van dragen kan proberen. Sommige kinderen zitten liever tegen je aan, terwijl anderen graag van zich af kijken. Kijk eens op www.babylonia.be  of www.borstvoedingswinkel.nl.

Succes,
            Lineke
 
Hoi,

Mijn zoontje Stan heb ik veel in de  buikdrager van BabyBjörn gehad. Ik had wél de draagzak mét extra rugsteun. Deze was wel wat duurder, maar ik heb 'm zoveel gebruikt dat het geld dubbel en dwars terugverdiend was.
Om een paar voorbeelden te noemen: even snel de markt over met een kinderwagen is vrij lastig. Zeker de markt bij ons op vrijdagochtend heeft een groot rollator- en kinderwagen gehalte. De draagzak (én een grote rugzak voor de boodschappen) bood hierbij uitkomst. Ook de hond uitlaten ging erg makkelijk met mijn zoon in de draagzak.  Met de bus naar het consultatiebureau (geen beschikking over auto en cb ver weg). Lekker wandelen met 't gezinnetje in het bos ging zo ook prima. Ik zag ook wel enkele ouders met hun kind in de buikdrager op de fiets, maar dat deed ik niet.
Stan is nu 9,5 maanden en bijna 10 kilo. Een maandje geleden heb ik hem nog één keer gedragen in de buikdrager tijdens het uitlaten van de hond. Het was even kort, maar toen merkte ik wél dat hij wat zwaar was. De buikdrager kan nu in de wasmachine, naar zolder en zich voorbereiden op een volgende spruit.
Kortom; ik heb er veel plezier van gehad!! We zijn ons nu aan het orienteren naar een rugdrager. Mede ook omdat we tijdens de vakantie leuke bergwandelingetjes willen maken en met een kinderwagen is dat niet handig.
Veel succes met je keuze.

Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan