Buikgriep

Afgelopen weekend dacht ik eindelijk echte zwangerschapssymptomen te ervaren. Alleen kreeg mijn vriend dezelfde symptomen en bleek het dus om een buikgriep te gaan :-(. Nu ik weer bijna opgeknapt ben twijfel ik of het allemaal wel goed gaat in m'n buik. Begin juni heb ik pas een afspraak staan voor een echo, nog even 4 weken in de onzekerheid zitten.
Zijn er al meer kloppende hartjes gesignaleerd? Hoe gaat het met iedereen?
 
Hey!Ja... heb ik ook eens gehad... bij mijn vorige zwangerschap (ook in de eerste 3 maanden). Daar is een gezond kindje uit geboren dus maak je geen zorgen. Een virus kan nooit bij je kindje komen, dus het kindje kan er geen hinder of schade van ondervinden.Hoe ver je nu? Ik ben nu ruim 6 weken en ik heb ook niet veel klachten... af en toe (ook dagen niet) wat gevoelige borsten en mijn darmen borrelen, ook kan ik 's morgens mijn tanden niet poetsen zonder te gaan kokhalzen en misselijk te worden... maar tussendoor voel ik me prima, ben wel wat sneller moe, maar ik slaap ook minder goed op de één of andere manier. Kortom hier ook geen misselijkheid, wee gevoel ook niet, geen giga borstenpijn... tja.. volgens mij moet je daar alleen maar blij mee zijn... Ik weet dat klachten niets zeggen. Dit is mijn vijfde zwangerschap en ik heb twee gezonde kindjes. Bij alle zwangerschappen heb ik bijna geen klachten gehad. Dus... ja... zegt dus niks over de status van je kindje... het komt zoals het komt... elke dag is er één en geen bloed is goed!!!Ik mag 20 mei voor een echo en hoop ook van ganse harte een kloppend hartje te zien. Bedenk dat die kans veel groter is dan dat het fout gaat. Daar hou ik mij aan vast. liefs
 
Hoi Bula,
als je zo onzeker bent kun je gerust de vk bellen hoor. Misschien kan ze je gerust stellen of een vroege echo doen.Ik heb 2 weken geleden m`n eerste echt gehad en morgen m`n termijnecho!
probeer je niet te veel in je hoofd te halen!
Groetjes
 
Hier ook nog weinig klachten, ben 'al' 8 weken. Alleen het licht roze slijm blijft maar. Dat geeft wel onrust. Maandag 2e (inwendige) echo, Hopelijk klopt het hartje dan nog steeds.
Buikgriep kan geen kwaad. Alleen hele erge koorts wel.Misschien kun je inderdaad eerder een echo krijgen.Sterkte Bula. Wenser
 
Wat lief, dank voor jullie geruststellende reacties! Ik ga nog maar niet voor een eerdere echo, eigenlijk is het vrij normaal om je echo pas te krijgen met 11 weken.....maar het duurt nog zolang.....
Wij willen het nieuws eigenlijk pas vertellen als we het hartje hebben zien kloppen, ben benieuwd of ik zo lang m'n mond kan houden (en m'n buik kan inhouden).

Fijne avond!
 
Eigenlijk weet ik niet wat standaard is qua echo`s! Ben nu 10 weken en heb al 2 echo`s gehad en krijg er over 10 dagen weer 1.De eerste was met 8 weken, de tweede zou de termijn echo zijn maar de kleine was zo ongelofelijk druk dat ze geen goede meting kon doen. Daarom snel nog een keer!
Wat vervelend dat de roze slijm blijft Wenser. Kan me voorstellen dat dat je ook niet echt lekker zit. Kan de vk daar ook geen verklaring voor geven?

 
De gynaecoloog had vorige keer wel een plekje in mijn baarmoeder gezien, waarvan ze zei dat dat wel de oorzaak zou kunnen zijn, waarschijnlijk door de innesteling veroorzaakt. Maar ze zei toen ook dat dat snel zou worden dochtgedrukt door het embryo. En nu zijn we 2 weken verder. De verloskundige, waar ik mij inmiddels heb aangemeld, zei dat alles beter doorbloed is en in principe bij elke nies, zwaar tillen of ontlasting een vaatje kan springen. Ik heb een dochter van 16,5 kilo ;-)
Hopelijk maandag (2e echo bij 8+6 wk) weer goed bericht, maar dan nog ben ik denk ik pas rustiger als het over is. Wenser
 
Ja inderdaad hoor je wel dat het beter doorbloedt is allemaal.
Maar kan me voorstellen dat je pas gerust bent als het over.
Veel succes met de echo maandag!

 
Terug
Bovenaan