Buikje?

MushP

New member
<p>hallo, </p><p> </p><p>gefeliciteerd allemaal. Zelf ben ik inmiddels 7 weken en 4 dagen zwanger. Hartstikke leuk!</p><p>Vroeg me af of jullie ook last hebben van een opgezette buik? Voel me nu eigenlijk al een stukje dikker.. had ergens gehoopt dat dit nog even zou duren (heb een verleden met een lichtelijke eetstoornis dus vind de veranderingen mbt Mn lichaam best lastig). Ik ben wat misselijk en eet wel wat anders. Heb veel meer behoefte aan vet eten en zoete dingen. Fruitsappen bijv. Waar natuurlijk best wel wat suikers in zitten. Iemand die dit herkent? </p><p> </p><p>Gr L</p>
 
Het is heel normaal dat je buik in het begin wat opzwelt, dat zijn je darmen die aan het reageren zijn op alle veranderingen in je lichaam. Betekent niet dat je echt al een buikje aan het krijgen bent meestal ;) Ik had bijvoorbeeld ook dat het in de avond erger was of zo. Wat betreft die veranderingen aan jr lichaam dat herken ik wel, ik heb daar ook veel moeite mee. Ben ook niet per se trots op mijn buik, vind het juist ontzettend moeilijk dat iedereen er iets over wil zeggen en er zo klakkeloos zn mening over geeft. Maar het hoort er helaas wel bij. Ik probeer mezelf maar voor te houden dat het voor een goed doel is en dat ons kindje goed groeit en dat ik er dus een prachtig kind voor terug krijg (tweede zwangerschap en ondertussen 35+4). Over het andere eten waar je zin in hebt: blijkbaar heeft je lichaam daar toch behoefte aan. Ik heb heel lang zin gehad in frietjes en chocolade! Ben er met mate in meegegaan omdat mijn lijf dat toch bleef aangeven. Qua gewichtstoename zit ik nog steeds netjes, dus het heeft gelukkig niet al te veel invloed gehad.
Ik wil je nu vast de tip geven dat je moet bedenken dat die veranderingen in je lijf noodzakelijk zijn en dat die gewichtstoename straks uit heel veel elementen bestaat (borsten, vetweefsel om tegen een stootje te kunnen met zoiets ingrijpends als een bevalling, vruchtwater, extra bloed en een baby). Als je dat in gedachten houdt, dan wordt het misschien wat dragelijker! En weet dat je lichaam straks na de bevalling echt een klap heeft gehad, dus verwacht ook niet dat je binnen 3 maanden je oude lichaam terug hebt. Bij mij heeft het 6 maanden geduurd voor ik weer een beetje lekker in mn vel zat en heb toch nooit helemaal mijn "oude" lijf teruggekregen, maar wel zodanig dat ik er weer blij mee was. Succes met je zwangerschap!
 
Ik heb ook een eetstoornis gehad en ik moet zeggen ik weet dat er iets in me groeid een mooi klein mensje waar ik ziels veel van jou en zelf voor gekozen heb . Door uit te spreken en doen komt het goed en btw ik wist dat ik zwanger wilde worden en dit gevolg  is en daar klaar voor ben als jij niet klaar voor was waarom ben je dan zwanger maar een buikje hoort bij en word alleen maar erger ik ben in 2 maanden 25cm omvang er bij ik kwam van 65 omvang en 80
 
Hallo, 
 
dank jullie voor jullie reactie. Ik besef me idd dat het erbij hoort en ben er dermate klaar voor dat ik al een geruime tijd van mijn eetstoornis af ben. Ik ben momenteel 30 en vond het wel welletjes en mag er een eerste kindje komen :). Toch blijft het lichaam altijd een lastig dingetje voor me en zal dit nooit verdwijnen. Met jullie tips kom ik zeker al een heel eind:) 
 
Hoe gaat het met jullie zwangerschappen? 
 
Gr l
 
Terug
Bovenaan