buikje

hallo allemaal
ik heb een vraagje omdat nog niemand behalve mijn man weet dat we zwanger zijn kan ik dit ook aan niemand vragen.
maar ik ben 4 weken en 4 dagen zwanger dus ik ben bezig in mijn 5de week nu krijg ik al echt zo bol klein onderbuikje ik vind dit zo snel ik kreeg al een buikje en daardoor ben ik verlede week een test gaan doen de testen waren ontzettend duidelijk echt een ontzettende dike plus dus waarschijnlijk veel hcg in mijn bloed. maar dat buikje, ik ben 1 maand gestopt met de pil dus langer zwanger zijn kan ook niet!! maar ik heb wel gehoord dat je na het stoppen van de pil en gelijk zwanger word meer kans heb op een meerling, is dit zo??
hebben er meer meiden zo snel een 'buikje'gekregen??
sorry voor het lange verhaal maarja ik kan het niet aan familie vragen want daar gaan we het 2 juli pas aan vertellen!!
bedankt alvast, liefs sandra
 
Allereerste gefeliciteerd. Ik kreeg zelf nog niet zo vroeg een buikje maar in het begin kunnen je darmen geloof ik wat gaan opzetten. Het kan nog niet echt door het kleintje komen want die is nu echt nog ieniemienie klein.
 
Hoi Sandra2,

je kunt wel door de pil heen zwanger worden, maar die kans is wel minimaal (iets van 0,03%). Waarschijnlijker is dat je meteen na het stoppen zwanger geworden bent en dat het inderdaad je darmen zijn die opzetten door de veranderende hormoonhuishouding.
Meteen zwanger na de pil geeft niet meer kans op een meerling hoor, daar hoef je dus niet 'bang' voor te zijn. (En in het begin van de zwangerschap merk je dat ook nog niet aan je buik. Ergens in het 2e trimester van de zwangerschap zou je het aan de buikomvang kunnen zien, en zelfs dan nog niet altijd.)

Geniet lekker van je zwangerschap (en veel succes met geheimhouden; ik heb bij 5,5 wk m'n mond al voorbij gepraat :).
 
Komen er tweelingen in je familie voor? Het is namelijk erfelijk (alleen twee-eeïge (hoe schrijf je dat???) tweelingen. Dus als het in je familie voorkomt heb je een grotere kans erop.
 
nee he komt niet in mijn familie voor, maar het kan natuurlijk ook spontaan. we zien wel we gaan het zondag 20 juni aan mijn familie vertellen dat we zwanger zijn want 2 juli vinden we toch wel ver weg en zondag dan is het een mooi vaderdag cadeautje!!
bedankt voor jullie antwoorden
liefs sandra
 
Terug
Bovenaan