Ons zoontje (nu 11 weken) had dit ook. Vanaf 6 weken beginnen de darmpjes echt te reageren op voeding en dat tot ongeveer 12 weken. Dus dat ze nu in een heftige periode zit, is heel goed mogelijk. Wij gebruiken bij ons zoontje sab simplex en dat helpt heel goed tegen de krampjes. Daarnaast krijgt hij nutriton tegen het spugen. Hij heeft een koemelkallergie en heeft daarvoor speciale voeding wat al zorgt voor dunne ontlasting, maar door de nutriton heeft hij idd nog meer dunne ontlasting. We hebben er even doorheen moeten bijten (lees ongeveer 3 weken 5 hele dunne poepluiers per dag), maar nu is het nog maar eentje per dag. Hij krijgt wel maar een half tot driekwart schepje op 180 cc. Zodra hij meer krijgt, krijgt hij echt veel meer last van zijn darmen. Heel soms spuugt hij nog eens wat meer terug, maar veelal is het nog maar een mondje. Dus ik denk dat je het ook even de tijd moet geven. Wij hebben overigens ook de dr brown fles geprobeerd, maar die maakte hier niet echt verschil. En door het indikken van de voeding, kwam het bijna ook niet door de speenopening heen (en dat terwijl ik al een grotere maat speen had gekocht). Ik heb het zelf ook geprobeerd en ik kreeg er met moeite iets uit haha, laat staan zo’n kleintje. Dus hier gewoon weer de difrax fles.