Buikpijn?

Ja ik heb het ook! Van rommelen tot hevige krampen.

Op baby-op-komst.nl las ik:
Een scherpe stekende/zeurende pijn ter hoogte van het schaambot wordt meestal veroorzaakt door de banden (soort spiertjes) waar de baarmoeder mee vastzit aan het schaambod en de stuit. Door de groei van de baarmoeder kunnen die banden overrekt raken wat dit nare gevoel gevoel geeft. Het komt vooral vroeg in de zwangerschap voor. Vooral als je moe bent kun je hier last van hebben. Het is volkomen onschuldig en een warm bad of even liggen met een warme kruik op de zere plek doet wonderen.

Het wordt vaak omschreven als een gevoel alsof je ongesteld moet worden. Veel vrouwen zijn bang dat het een eerste teken van een miskraam is. Gelukkig is dat meestal niet zo. Het is in de meeste gevallen juist een goed teken. De banden worden immers opgerekt door de groei van je baarmoeder.

Dus inderdaad niet teveel zorgen maken!

Ja ik heb het ook! Van rommelen tot hevige krampen.

Op baby-op-komst.nl las ik:
Een scherpe stekende/zeurende pijn ter hoogte van het schaambot wordt meestal veroorzaakt door de banden (soort spiertjes) waar de baarmoeder mee vastzit aan het schaambod en de stuit. Door de groei van de baarmoeder kunnen die banden overrekt raken wat dit nare gevoel gevoel geeft. Het komt vooral vroeg in de zwangerschap voor. Vooral als je moe bent kun je hier last van hebben. Het is volkomen onschuldig en een warm bad of even liggen met een warme kruik op de zere plek doet wonderen.

Het wordt vaak omschreven als een gevoel alsof je ongesteld moet worden. Veel vrouwen zijn bang dat het een eerste teken van een miskraam is. Gelukkig is dat meestal niet zo. Het is in de meeste gevallen juist een goed teken. De banden worden immers opgerekt door de groei van je baarmoeder.

Dus inderdaad niet teveel zorgen maken!

hoi allemaal

ik had en heb nog steeds af en toe vreselijke buikpijn dat duurt een paar minuten en dan is het weer weg,heb dit gister aan de gyneacoloog gevraagd en zij heeft gekeken bleek dat er een kieste zit dit is niet gevaarlijk maar kan dus wel een oorzaak zijn

groetjes kim

Hoii,
heb er hier ook last van gehad! In het begin dacht ik ook echt, wanneer komt die ongesteldheid nou? Maar gelukkig bleef ie uit :)

Maar het schijnt dus normaal te zijn!

Groetjes Bernadette

Hoi,

Bij mij dezelfde klachten, was inderdaad op een gegeven moment erg bezorgd dat het wel eens een miskraam zou kunnen worden, maar heb toen ook even op internet gezocht en las dat het heel onschuldig kan zijn, ik heb dus goede hoop dat het allemaal nog goed zit!
Mag maandag gelukkig naar de vk, ben benieuwd wat ze daar allemaal zeggen!

Groetjes!

Terug
Bovenaan