Buikslapen baby

De mijne deed dat ook!
Ik heb toen een aerosleep matras topper gekocht. 
Hier zitten kleine gaatjes in waar de kleine doorheen kan ademen.

Gaf mij ook meer lucht snachts :)

Ik weet heel goed dat slapen op de rug het veiligst is en heb me al suf gegoogled, maar na 3 weken bijna geen slaap wil ik toch andere dingen gaan proberen. Die eerste dagen op de zij was op advies van de kraamzorg, zij heeft er verder niks over gezegd of het niet veilig zou zijn. 
Door al het slaapgebrek ben ik al geen leuke moeder meer voor m'n peuter, wat ik niet leuk vindt voor haar en ook niet voor mezelf.  

[quote quote=10370390]Ik weet heel goed dat slapen op de rug het veiligst is en heb me al suf gegoogled, maar na 3 weken bijna geen slaap wil ik toch andere dingen gaan proberen. Die eerste dagen op de zij was op advies van de kraamzorg, zij heeft er verder niks over gezegd of het niet veilig zou zijn. Door al het slaapgebrek ben ik al geen leuke moeder meer voor m’n peuter, wat ik niet leuk vindt voor haar en ook niet voor mezelf.[/quote]
Lekker doen hoor! Slaapgebrek is ook niet veilig ;)

Mijn zoontje slaapt sinds 6 weken op zn buik ook 's nachts. Daarvoor vanaf week of 3 overdag al en dan 's avonds als we hem in bed legden ook, tot we zelf naar bed gingen, dan draaiden we hem om en bakerden hem in. Maar ook dan waren de nachten nog onrustig (in ieder geval tot de volgende voeding ok, maar daarna drama). Toen dus besloten hem op z'n buik te laten slapen ook 's nachts.
Ik ben van mening dat jij je kindje het beste kent en heb nu ik 15 maanden mama ben ook ontdekt dat mijn gevoel voor wat goed voor hem/ons is vaak ook klopt. Als ik een reactie hierboven moet geloven hadden wij alle risicofactoren voor een wiegendood (vroeg gestopt met borstvoeding, eigen kamer vanaf week 3, op de buik slapen), maar toch heb ik heel sterk het gevoel dat ik (voor hem en ons) het juiste heb gedaan. Dat jullie (allemaal!) slaap krijgen is heel belangrijk!
Mijn zoontje is vrij sterk, kon eigenlijk al met 2 weken zijn eigen hoofdje op houden en deed dat dan ook. Dat (én het feit dat het overdag goed ging) sterkte me in het idee dat het 's nachts ook goed moest gaan. Maar nogmaals dus: kijk naar je kindje. Ik ben die eerste weken heel vaak nog 's nachts gaan kijken trouwens of het wel goed ging. Vond het ook heel spannend, maar het vertrouwen groeide.
Nu nog steeds een buikslaper!

Bedankt voor jullie reacties. Ze heeft vannacht op haar buik geslapen en dat ging heel goed. Geen gehuil en gewoon weer verder slapen na een voeding. Heb dus zelf ook weer eens wat meer uurtjes kunnen slapen. 

Hier hetzelfde, inderdaad wel bij me laten slapen als nodig. Ondertussen wel gestart met het aanleren van op de rug slapen, bij ons werkte inbakeren en speentje hiervoor goed, plus het matrasje ietsje omhoog. Rustig overgang gemaakt naar meer alleen in z'n bedje (wel op de rug dus) en dat is wel gelukt. Maar zonder dwang en dus ondanks sommigen die beweren dat het gevaarlijk is, gewoon bij me in bed gehad als het niet lukte. Omdat ik borstvoeding gaf, schijnen de risico's ook heel klein te zijn. En inderdaad, je moet zelf ook gewoon slapen!
Zodra hij kon rollen op z'n buik of zij laten slapen en dat doet hij nu (bijna 2jr) nog steeds.

Terug
Bovenaan