<p>Onze dochter draait inmiddels 2 weken heel actief van rug naar buik. Slechts een enkele keer ook weer terug. In bed doet zij dit ook. Zodra ze ligt gaat ze. De afgelopen dagen heeft ze ontdekt dat het fijn is om op haar buik in slaap te vallen. Anders wilt ze niet meer. Wij laten haar maar. Dat scheelt een hoop extra lopen, draaien en drama. We houden het met de camera in de gaten en zodra ze echt slaapt draaien wij haar terug op haar rug. Zodat ze veilig kan slapen (en wij hierin rust hebben). Dit geeft alleen ‘s ochtends vroeg problemen. Ze wordt vaak vroeg wakker, speelt wat en doet dan nog een korte dut voordat we eruit gaan. Gemiddeld gaan we er rond 6.30 uit. Het punt is dat ik geen oog meer dicht doe als zij rond 5/5.30 wakker wordt, omdat ze in de gaten gehouden moet worden. En zodra zij slaapt ben ik ondertussen klaarwakker. Mijn dagen beginnen steeds vroeger...</p><p>Ik weet dat er vele meningen zijn over buikslapen en dat het afgeraden wordt. Zijn er moeder met baby’s die hun kind wel laten liggen? Hoe zijn jullie ervaringen?</p>