Buikslapen?

<p>Onze dochter draait inmiddels 2 weken heel actief van rug naar buik. Slechts een enkele keer ook weer terug. In bed doet zij dit ook. Zodra ze ligt gaat ze. De afgelopen dagen heeft ze ontdekt dat het fijn is om op haar buik in slaap te vallen. Anders wilt ze niet meer. Wij laten haar maar. Dat scheelt een hoop extra lopen, draaien en drama. We houden het met de camera in de gaten en zodra ze echt slaapt draaien wij haar terug op haar rug. Zodat ze veilig kan slapen (en wij hierin rust hebben). Dit geeft alleen ‘s ochtends vroeg problemen. Ze wordt vaak vroeg wakker, speelt wat en doet dan nog een korte dut voordat we eruit gaan. Gemiddeld gaan we er rond 6.30 uit. Het punt is dat ik geen oog meer dicht doe als zij rond 5/5.30 wakker wordt, omdat ze in de gaten gehouden moet worden. En zodra zij slaapt ben ik ondertussen klaarwakker. Mijn dagen beginnen steeds vroeger...</p><p>Ik weet dat er vele meningen zijn over buikslapen en dat het afgeraden wordt. Zijn er moeder met baby’s die hun kind wel laten liggen? Hoe zijn jullie ervaringen?</p>

Ik heb een earosleep matras en laat hem gewoon slapen op zijn buik. Eerst heb ik hem vaak omgedraaid maar op een gegeven moment moest ik in de nacht 4x mijn bed uit. Ik laat hem heerlijk slapen op zijn buik! Hij is nu 8 maanden en draait wel weer om als het niet comfi meer ligt! 

Mijn kleine man slaapt al vanaf 10 weken op zijn buik, en we hebben daardoor heerlijke nachten. Heb een ventilerende laag op zijn matras liggen en mede daardoor durf ik het prima aan. Als jouw kindje al goed kan draaien, mag je er ook vanuit gaan dat je kindje sterk genoeg is. Ik zou zeggen, gewoon eens proberen een hele nacht op de buik te laten liggen! 

Mijn kleine man slaapt al vanaf 10 weken op zijn buik, en we hebben daardoor heerlijke nachten. Heb een ventilerende laag op zijn matras liggen en mede daardoor durf ik het prima aan. Als jouw kindje al goed kan draaien, mag je er ook vanuit gaan dat je kindje sterk genoeg is. Ik zou zeggen, gewoon eens proberen een hele nacht op de buik te laten liggen! 

Mijn dochter sliep alleen maar op haar buik. 
En anders was het huilen en werd er zowel overdag als snachts bijna niet geslapen. 
Dit al vanaf geboorte. 
Wij hebben haar gewoon laten gaan. Hoe spannend ook. 
Alleen op hele warme dagen (in de zomer is zij geboren) durfde we het niet aan en gingen we de strijd aan.
Het blijft moeilijk, want er zijn een hoop meningen, maar als je kind echt een buikslaper is, dan valt daar echt niks aan te doen, en met de juiste maatregelen kan je daar best aan toegeven vind ik.
Succes, blijf bij je eigen gevoel! 

Ook hier een buikslaper. Vanaf 3 maanden sliep ons zoontje alleen maar op zijn buik. In het begin vond ik het spannend en werd in onzeker omdat iedereen er zijn mening over heeft. 
Uiteindelijk gekozen voor de nachtrust van ons zoontje en ons zelf. 
We hebben een aerosleep aangeschaft. 
Dus ik zou zeggen lekker op de buik laten slapen.

Aerosleep of niet? Ik heb enorme moeite met de commercie romdom aerosleep. Duur ? spelen ze in op de angst van de ouders? Kan ik mijn kleintje ook op een gewoon matras laten buikliggen?

Hoi,
Hoe oud is ze?
Onze dochter draait ook sinds de 6 maanden continue op haar buik om te slapen. We laten haar dan ook liggen. Heb dit ook eng gevonden hoor! Maar ze zijn sterk genoeg om terug te draaien of om hun koppie goed te leggen.
Als ze dat al de hele tijd doet als je het op de camera ziet dan doet ze dat snachts ook :)
Je kunt het echt niet tegenhouden.
Aerosleep hebben wij ook. Heb deze zelf getest ook haha.
Als ik er met mn mond op ga liggen dan kan ik inderdaad door het extra laagje wat erin zit ademen. En dan te bedenken dat mijn hoofd natuurlijk 4 x zo zwaar is als dat van een baby/kind.
Die kunnen dus nog makkelijker dan ademen.

Terug
Bovenaan