Buikslapen?

Mijn dochter ligt ook al vanaf 3 maanden op haar buik. Ze draait gewoon haar hoofd van kant naar kant. Ik zou me geen zorgen maken. Ze kan toch zelf alle kanten op nu. 

Die van ons slaapt vanaf drie maanden op zijn buik. Ik draaide hem ook om. Ben daar mee gestopt. Heb zon speciale hoes voor om zijn matras. Hij slaapt blijkbaar graag op zijn buik. Vond het in het begin heel eng maar heb dat los gelaten. 

Ah precies waar ik ook moeite mee heb op dit moment. Ons meisje kan al een tijdje draaien van de rug naar buik, en terug kan ze ook maar is ze wel wat laks in. Nou vind ik haar steeds vaker op de buik in haar bedje. 
Heel erg prettig vind ik het niet maar ik ga haar ook niet terugdraaien want dat is onbegonnen werk. Ik vraag mij af of een toplaag van aerosleep zin heeft? Iemand ervaring mee? 

[quote quote=10227861]Ah precies waar ik ook moeite mee heb op dit moment. Ons meisje kan al een tijdje draaien van de rug naar buik, en terug kan ze ook maar is ze wel wat laks in. Nou vind ik haar steeds vaker op de buik in haar bedje. Heel erg prettig vind ik het niet maar ik ga haar ook niet terugdraaien want dat is onbegonnen werk. Ik vraag mij af of een toplaag van aerosleep zin heeft? Iemand ervaring mee?[/quote]
Yes, zie mijn berichtje op pagina 1 :)

Aerosleep is idd commercie, al heb ik het zelf wel.
Mijn dochter is een buikslaper. Het gaat er niet zozeer om dat je kindje geen adem kan halen, maar zijn eigen uitgeademde lucht weer inademd. Op die manier kunnen ze stikken. Dus aerosleep of niet, het voegt weinig toe.
Maar hoeveel kinderen slapen er wel niet op de buik?en hoe groot is het percentage wiegendood? Want ze zeggen wel dat het sinds die richtlijn ontzettend gedaald is maar dat heeft ook met heel veel andere dingen te maken. Niemand houdt zich toch volledig aan de regels? Een oververmoeid kind kan ook te diep gaan slapen en daar door stoppen met ademen

Ze is 6 1/2 mnd. Ik kreeg van mijn zus de tip om de toplaag aan te schaffen. Minder duur dan een geheel matras. Ga ik nog even overna denken. Waarschijnlijk toch aanschaffen, want als er toch iets gebeurd kun je jezelf wel voor je hoofd slaan. Jammer die angst voor ? Over het algemeen legt ze zichzelf al goed. Ze kan nog niet zelf terug draaien, vandaar dat we nog voorzichtig zijn. Ik denk dat we eerst maar eens overdag gaan oefenen. Om vooral haar papa en mama te laten wennen aan het idee ? Het is gewoon weer zo'n fase. En het went vanzelf. En ik begrijp het buikslapen wel. Vind het zelf ook fijn.
Dank je wel voor alle reacties ❤

Draait ze ook beide kanten op? Onze dochter draait 1 kant op en we leggen haar nu dus aan die kant van het bed, ze kan dna niet verder als haar zij komen en rolt dan weer terug op haar rug of blijft zo liggen. Verder als ze wel doorrolt dan is dat maar zo, verder hebben we geen speciaal matras ervoor. Als ze kunnen rollen hebben ze in principe ook een sterke nek

Terug
Bovenaan