buikslapen

Ik las net het verhaaltje over buikligging en wiegendood, mijn dochter van zeven maanden draait ook aldoor op haar buik. Vanmorgen kwam mijn oudste dochter zeggen dat ze op haar buik helemaal onder de dekens lag. Ik schrok daar toch van, hoewel ze haar hoofd goed kan optillen. Mijn oudste twee lagen altijd vast met een band. Nu mag dit niet meer, maar ik vraag me toch af , wat moet ik nou. Zonder slaapzak?want met slaapzak kan ze zich niet goed terugdraaien,.Of toch vast? Ik weet het niet. Ik kan ook weinig info hier over vinden , en lig dus nu zelf  niet meer lekker.
Gebruiken jullie alllemaal een slaapzak en laten jullie ze met slaapzak gewoon op de buik slapen, zoals ik in de reacties op het stukje lees?

Bedankt alvast............
 
Hallo mama van Eva
je kunt naar de site van de stichting wiegendood surfen daar vind je alle informatie.
Hun adres is www.wiegendood.nl
Zelf hebben we een zoontje van 7,5 mnd en hij ligt in een slaapzakje met een lakentje en dekentje. De slaapzak stop ik achter het matrasje goed in en tot nu toe gaat dit prima.
Ik kan je bezorgheid goed voorstellen maar vastleggen lijkt mij in elk geval geen optie.
Succes
 
Hoi,
Onze zoon is ook een buikslaper. Hij slaapt overdag in ieder geval zonder dekens.
's Avonds dek ik hem na een uurtje pas toe omdat hij door zijn hele bedje heen rolt.

In het begin heb ik hem wel nog vastgelegd. Ik heb de band toen niet om het matras heengedaan maar in het lakentje twee sneetjes gemaakt waar dan de band doorheen kon (eerst natuurlijk door de slaapzak) en dan onder het lakentje door bevestigd om het matras heen. Snap je het nog?
Zo was er geen mogelijkheid om verstrikt te raken onder de band.
Wel ben ik regelmatig gaan kijken, je weet maar nooit.

Als ik hem 's avonds toedek steek ik ook het voeteneinde van de slaapzak onder het matras. Maar één verschil: Onze zoon kruipt omhoog.
Als je het echt niet vertrouwt zou ik de kleine gewoon alleen onder een lakentje laten slapen. Lekker dik pyamaatje aan, is evengoed warm.
Veel succes!
 
Hoi.
Onze zoon kan al een tijdje draaien. Hij is nu bijna 9 maand. Maar sinds een week of
twee draait hij altijd en overal als het aan hem ligt, dus ook in bed.
Moeilijk...... Maar we hebben het een tijdje aangekeken. Terugdraaien in de slaap had geen nut want meneertje draaide net zohard in de slaap weer op de buik.
Nu laten we hem maar gewoon gaan want hij ligt blijkbaar lekkerder op zijn zij of zijn
buikje. Wel leggen we hem altijd heel laag in bed. Slaapzakje aan met een lakentje en dekentje eroverheen en niet met banden vastbinden. Vinden wij niets.
Hij kan nu nog wel draaien en naar boven kruipen (wat hij ook graag doet) maar niet meer onder de dekens omdat zijn voeten bijna tegen het voeteneind aan liggen als we hem instoppen. Dus dat kan geen kwaad.
Snap dat je niet zo lekker meer gaat slapen (had ik ook) maar het komt goed. Hij zal er ook wel aan toe zijn net als die van mij.
Groetjes Melanie



 
Onze oudste dochter draaide ook in haar bedje . Ze kroop dan ook nog onder de dekens vandaan. We hebben haar altijd in een slaapzak gehad en voor wij naar bed gingen omgedraaid en weer ondergedekt. Nu ze inmiddels 2 is, wil ze alleen nog maar op haar buik slapen.    Op het consultatieburo zeiden ze dat het geen kwaad kan, zolang ze zelf maar goed kunnen terugdraaien en het hoofdje opzij kunnen leggen.
Onze jongste draait nog niet, maar ligt  al wel vast in een slaapzak, want kruipt ook omhoog.
Met een band vast leggen ben ik altijd op tegen geweest. Niet alleen omdat ze verstrikt kunnen raken, maar stel dat er iets is en je wilt ze gelijk uit bed pakken, dan kan dat niet.
 
 

Hoi Hoi,
Mijn dochtertje slaapt al op haar buik toen ze 10 weken was, als ik haar op haar rug in bed deed, sliep ze niet en op haar buik wel, op het advies van het cb waar het afgeraden werd heb ik haar toch op haar buik gelegd.
En sindsdien slaapt ze geweldig.
Ze is nu bijna 7 mnd, en slaapt in een dunne slaapzak/trappelzak onder een laken en deken. Deze maak ik wel altijd kort op.
Mijn dochtertje kruipt ook alleen omhoog en als ze `s ochtends wakker word heeft ze zich omgedraaid.
Groetjes suzan
 
hoi
ik heb een zoontje van 5 maanden en hij slaapt al vanaf 10 weken op zn buik anders slaapt hij niet ik heb het eerst overdag gedaan om tekijken he dat ging
hij kon ook al heel snel zn hoofdje op tillen
en nu slaapt hij lekker door met zn knuffeltje onde zn hoofd ik kan em vast leggen (de knuffel)maar hij wil er op liggen
dus savond nesteld hij zich in zn knuffel en dan slaapt hij lekker
het is best snoezig
 maar goed ik zou het gewoon aan kijken en nog een tip vraag je moeder bv wat hun deden jij bent er ook groot mee geworden
ik vind het cb zegt dan weer dit en dan weer dat
eerst was het buik toen weer rug en dan weer .....
er is nog geen conkreet bewijs dat wiegendood daar door komt
nou s6

 
Terug
Bovenaan