buikslapen

hoi

de kleine van mij slaap ook sinds 10 weken al op haar buik. ze wil niet anders.
ze is heel sterk met haar nekje.
ze is nu drie maanden en kruipt alleen omhoog.
ik weet dat het niet mag op de buik slapen. maar soms moet je doen wat je zelf denk wat het beste is.
 groetjes henny
 
hoi,

ook mijn meid slaapt het liefst op haar buik. Als ik haar op haar rug in bed leg kan ik er omm de haverklap heen om haar weer in slaap te sussen. Als ik haar op haar buik leg slaapt ze heerlijk. In het begin vond ik het best een beetje eng, maar het gaat goed. Mijn moeder vertelde ook dat wij (haar 4 kinderen) ook altijd op onze buik sliepen. Wij wilden niet anders. Lijkt mijn dochter toch op mij

Groetjes Lineke
 
Hoi

Hier ook herkenbaar! Mijn zoontje leggen we altijd op zn rug neer (hij is pas 4 maanden en draait nog niet zelf). Hij wordt alleen sinds een paar weken halverwege de nacht een beetje wakker, beetje mopperen, nog wel zn oogjes dicht. Als ik hem dan op zn buik leg slaapt hij heerlijk door. Als ik hem alleen maar troost en over zn hoofd aai, slaapt hij een half uur en dan kan ik weer opnieuw beginnen. Dus ik leg hem dan lekker op zn buik (zal blij zijn als hij het zelf kan hoef ik er niet iedere keer uit!).
En als je kindje sterk genoeg is, dan kunnen ze volgens mij best op de buik slapen. Toen mn zoontje nog heel klein was wilde hij ook alleen op zn buik liggen. Hij legde toen ook nog wel eens zn neus in de matras! Maar we zijn er een keer bij blijven kijken en na een paar secondes draaaide hij zelf zn hoofd weer goed. Dus dat kunnen ze best!

Succes
Caroline
 
MIjn zoontje heeft vanaf zijn geboorte op zijn buik geslapen en hij
kruipt dan ook niet naar benedenmar naar boven. Na zijn geboorte heeft
hij ook veel op zijn zij geslapen (aangeleerd iin het zh) en nu doet
hij dat nog steeds. Hij slaapt eigenlij nooit op zijn rug. Ik als baby
ook niet. Ik zie er geen kwaad in omdat hij er niet onderkruipt mar als
ze dat wel doen, gewoon heel kort opmaken of in een dikk epyama of
dunne laken neer leggen. Maar vastmaken is geen optie. Je kind kan er
altijd onderkomen, hjoe je het ook opmaakt. Ik heb in mijn omgeving
meegemaakt dat het kindje laaen in slaapzakje lag met band en met
matras en al is omgedraaid en er onder is gekomen en overleden is en
dit kindje was nog geen 5 maanden, dus pas er mee op!!!!



groetjes carreen

 
Ik heb een zoontje van 2,5 en een dochter van bijna 1,5. Beiden slapen in een slaapzak en liggen op hun buik onder een laken en dekentje (geen dekbed!). Bij mijn zoontje ging dit vanzelf vanaf dat hij zich kon draaien (ik was wel blij want hij had nogal een plat achterhoofd). Mij dochtertje daarintegen heeft tot haar jaar vastgelegen. Ik gebruikt hiervoor veiligheidsspelden en spelde haar slaapzak   vast aan de matras. Ik probeerde wel een om haar los te leggen maar na een paar nachten werd ze onrustig en sliep slecht, dus dan weer maar vast. Sinds een paar maanden ligt ze nu los en dat gaat prima en beiden slapen ze bijna altijd op hun buik. Ik denk wanneer een kindje kan draaien en zelf op de buik gaat liggen er niets aan de hand is.
Groetjes,
Anita
 
Terug
Bovenaan