buikslapen

Hallo allemaal,
Zijn er hier ook mama's waarvan de kindjes op de buik slapen?
Onze eerste was en is een echte buikslaper en ik denk dat onze zoon van   nu 9 weken dat ook gaat doen. Hij slaapt veel rustiger op zijn buik. Ik ga wel regelmatig kijken. Ben benieuwd naar jullie reacties en tips voor buikslapertjes

Ik wilde ookal een tijdje een topic hier over plaatsen.......ik voel me  vaak schuldig......
Mijn kleintje is echt een buikslaper. Op zijn rug gaat hij huilen en mopperen, als hij wil slapen, als ik hem dan omdraai op zijn buik valt hij in 3 seconden in slaap. Maar ik weet dat buikslapen een verhoogd risico op wiegendood geeft. Ik houd mijn zoontje (10wkn)  eigenlijk steeds bij mij. Hij slaapt overdag beneden en vanaf  20.00 uur ga ik met hem mee naar boven. Hij slaapt bij ons op de kamer en ik kijk dan wat tv tot zijn laatste voeding om 22.30. Gelukkig slaapt hij heel goed en ik kan rustig stofzuigen terwijl hij doorslaapt, dus hij heeft er geen last van dat hij overdag beneden slaapt.
Ik zou ook graag willen weten wat ander moeders doen met buikslapers.................

Anne

Hallo allemaal,

mijn dochter Elin is nu 8 weken oud en slaapt al sinds dat ze 3 weken is op d'r buik. Wanneer ze op d'r rug ligt schrikt ze iedere keer wakker van haar eigen bewegingen. En op d'r buik kan ze uren slapen. Wij vonden dit in het begin ook heel erg moeilijk maar ze kan heel goed haar hoofdje op tillen en naar beide kanten draaien. Dan blijft er natuurlijk altijd nog een risico, maar moeten we dan met een kindje gaan zitten dat niet slaapt? Ik ben wel iedere keer weer blij wanneer ik haar weer hoor huilen.
Onze oudste dochter Mika sliep overigens ook altijd op haar buik en dat doet ze nu nog steeds.

Groetjes Jose

Hoi
Mijn Janine (11 weken) is ook een buikslaper en dat al vanfa de eerste week, dan bedoel ik dus de week dat de kraamhulp weg was. Die wilde er absoluut niets van weten. Maar goed, ik laat Janine dus op haar buik in slaap vallen en na 10 minuten draai ik haar weer om. Vaak slaapt ze dan al diep genoeg om het niet meer te merken. Ze  slaapt zo in op haar buik terwijl het op haar rug erg lang duurt.
Ik ga wel kijken  bij  elke kik en loop wat extra naar boven.  
groetjes Nathalie  

Hoi.
Wij hebben ook een buikslaper.
Teun (5 maanden inmiddels) slaapt altijd op zijn buik.
In het begin alleen in de box als ik er bij was.
S`nachts deden we hem inbakeren omdat hij zich anders de hele nacht wakker hield (en ons ook) Toen hebben we hem nog een tijdje s`nachts op zijn rug te slapen gelegd en als hij wakker werd snel op zijn buik gedraaid zodat hij weer door sliep.
Op een gegeven moment wou hij echt niet meer op zijn rug liggen dus nu slaapt hij altijd op zijn buik. Zelfs in de kinderwagen als ik aan het wandelen ben.
Ik leg hem eerst op zijn rug zodat hij nog even kan rondkijken maar als hij begint te miepen leg ik hem op zijn buik en slaapt hij heerlijk!
Leuk hoor de reaktie`s van andere mensen.
Schrik,oeiii hij ligt op zijn buik hoor,paniek!!!
Ja dat weet ik,dan kijken ze me aan of ik mijn kindje wil vermoorden ofzo!
Ik zou gewoon doen waar je je goed bijvoeld.
Ik vond het in het begin echt heel eng maar Teun draaide zijn hoofdje goed dus had ik er alle vertrouwen in!
En wiegendood is volgens mij echt niet alleen op de buik slapen maar volgens mij is het een storing in de hersenen die vergeten een signaaltje te geven dat er adem gehaald moet worden.
Volg je eigen gevoel zou ik zeggen!!
Succes.
Groetjes Mikkie.

Hoi mama's van buikslapers,

Misschien is dit iets voor jullie: er is nu een nieuw type matras op de markt wat eigenlijk geen matras is maar een soort stevig gaas wat om een frame gespannen is. Het heeft het formaat van een standaard ledikant matras. Doordat het bestaat uit allemaal gaatjes, kun je er gewoon doorheen ademen en is de ventilatie heel goed: het maakt feitelijk niet uit of je kindje met zijn gezicht naar boven of naar beneden ligt, want de lucht circuleert aan 2 kanten. Ik bedoel niet de aerosleep, dat leg je op een matras en dan ventileert het nog niet omdat er een matras onder zit wat niet ventileert. Ik heb het zelf bij de kids factory besteld, maar ik zag gisteren dat prenatal ze nu ook verkoopt. Misschien wel een veilig idee?

Groetjes,

Eveline

Hoi,
Ben stiekem een november-mama, maar zat hier even mee te lezen.
Erg veel kindjes slapen lekkerder en langer op de buik. Ik zou lekker doen waar je jezelf goed bij voelt. En het is idd nooit bewezen dat buikslapen wiegedood veroorzaakt. Het wordt ook altijd genoemd in samenhang met talloze andere factoren.
In surinaamse en antilliaanse culturen is het heel normaal om je kind op de buik te laten slapen. En er is nooit aangetoond dat de cijfers van wiegedood daar hoger liggen.
Ik zou ook gaan voor een tevreden slapende baby.
Groetjes Sil

Laura heeft ook een tijdje op haar buik geslapen overdag. 's Nachts wilde haar papa het niet hebben, dus draaide ik haar om als ze sliep. Sinds een paar weken wil ze het echter niet meer. Ze wil zelfs niet meer 5 minuten op haar buik liggen. Buikslapen is volgens mij alleen maar bij het gebrek aan dat stofje in de hersenen een groter risico.

Groetjes Ilona

Terug
Bovenaan