buikslapen

Hoi hoi,

Hier gewoon een rugslapertje, maar ik wou even reageren over de aerosleep. Van aerosleep bestaat een 'matje' dat over het matras moet, maar ook een heel matras. Hierboven wordt gezegd dat het aerosleep matrasje niet ademt omdat het op de matras ligt, maar dat klopt niet. Het is namelijk een soort gaaslaagje dat altijd lucht doorlaat, ook als je kindje met neusje en mondje op het matje ligt. Het is dus volledig ademend! Mijn schoonzusje heeft ook een buikslapertje en kreeg van Kind en Gezin (cb in België) dit matje als advies) Er bestaat ook een matje dat ademhaling registreert en alarm geeft als de ademhaling vermindert (iets met 'Nanny-care' of zoiets..), maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ik kan er niet uit ervaring over meepraten, maar zou mijn meisje lekker op haar buik laten slapen als ze dat prettiger zou vinden. Jaren geleden was het juist verplicht om op de buik te slapen, nu ineens weer niet..

Groetjes,
Dionne

Hoi hoi,

Hier geen buikslapertje maar een zijslapertje.
Onze zoon is al onrustig sinds hij op zijn rug moet slapen. Dus hebben wij hem weer op zijn zij gelegd. Weliswaar met een "beveiliging" zodat hij niet op zijn buik kan rollen, hoewel wij ook de aerosleep hebben.
Wij hebben hem zo'n "ding" gekocht bestaande uit twee driehoeken, waar hij dan tussen ligt. Het gaat al een stukje beter met slapen!
Bij prenatal verkopen ze deze dan weer niet (in tegenstelling tot de aerosleep), want ze mogen geen dingen verkopen die niet veilig zijn. Nu weet ik ook wel dat zij slapen niet de voorkeur verdient, net zo min als buikslapen, maar lekker slapen is toch wel een van de belangrijkste dingen voor een kindje! Dus als je het mij vraagt: als je denkt dat buik- of zijslapen goed is voor je ukkie, gewoon doen (met beleid uiteraard).

Gr. Tamara.

Terug
Bovenaan