Buikslapen

Yordi is ook een echte buikslaper geworden.
Zo rond de 5 maand is hij daarmee begonnen.
We legden hem altijd op zijn rug in met en dan de slaapzak onder het matras, maar yordi draaide gewoon en sliep dan op zijn buik. Terug draaien als hij sliep was geen optie, want dan werd hij weer wakker en wou dan niet meer slapen.
Ik ging dan wel wat vaker bij hem kijken.
Toen zijn we op het cb geweest en daar had ik aan de kinderarts verteld dat yordi alleen nog maar op de buik slaapt.
Zij vond dit geen probleem. De kinderarts zei het blijft moeilijk ivm wiegedood, maar yordi was wel sterk genoeg dat hij zijn hoofd goed omhoog kon doen. Alleen als hij ziek was,dan moest je het extra in de gaten houden, want dan hebben ze vaak niet zoveel kracht om omhoog te komen.
Ook hoefden we de slaapzak niet meer onder het matras te doen, want dat was onszelf alleen maar voor de gek houden.
Yordi is nu 9,5 maand en slaapt nog steeds heerlijk op zijn buik. We leggen hem nog steeds altijd op zijn rug in bed en dan draait hij later vanzelf in hoe hij liggen willen.( soms de meest onmogelijke houdingen hahahaha)

Liefs marielle

Hallo hier ook een echte buikslaper. Volgens mij was de kraamweek nog niet eens voorbij of Jojanneke sliep op haar buik, zowel overdag als 's nachts. HEt consultatiebureau raadde het erg af, maar ja op haar rug sliep ze gewoon niet en was het huilen huilen huilen en legden we haar op haar buik was het klaar en viel ze direct in slaap. Tegenwoordig slaapt ze ook wel op haar rug net hoe het uitkomt. Ik denk wel dat het hierdoor komt dat ze zo sterk is in haar nek

Gewoon doen wat goed voelt, je kindje geeft het echt zelf wel aan.

Carina

Zarah is ook een buikslaper. We leggen haar op de rug in bed, met een laken strak gespannen over haar heen. Maar dat interesseert haar niks, ze rolt zo om. Ze is ook heel sterk in haar rug en nek, ze ligt ook in de box constant op haar buik. Ze ligt nog geen twee tellen op haar rug en hoppa, op de buik. Wij hebben het ook maar opgegeven. Overigens ligt ze niet altijd op haar buik te slapen. Maar wanneer ze dit wel doet, slaapt ze ook meteen langer door.

Groetjes!

Renske, inmiddels 7 maanden, slaapt ook sinds kort op haar buik. Ze rolt zelf naar haar buik en ik ga haar echt niet steeds terugrollen. Dan wordt ze of wakker, of ze rolt binnen 2 tellen weer terug.
Ik heb een aerosleepmatrasdek in haar ledikant liggen, die had ik nog van de 1e. En daar kan ze zelfs al ligt ze er met haar neus in nog ademen. Maar eigenlijk is het niet nodig. Ze kan zelf terugrollen en haar hoofd goed optillen.

mijn zoontje slaapt ook al vanaf 2 weken oud op zijn buik.
ik heb toen ook gekeken bij die hoes van prenetal de aerosleep, daar vertellen ze dat je dan minder kans hebt op wiegedood door buikslapen, maar dit mogen ze helemaal NIET vertellen!
dit is namelijk nooit onderzocht, alleen maar onder volwassen maar die ademen heel anders als babytjes!
meer informatie kun je hierover vinden bij stichting wiegedood.
Dit is dus alleen maar een verkoop praatje!

Mijn zoontje slaapt hier al zo lang op zijn buikje, omdat als hij op zijn rugje slaapt echt zo lang kan huilen en op zijn buikje valt hij gelijk lekker in slaap.
ieder kind zo zn slaaphouding, ik sliep als baby ook altijd op mijn buik, en dat doe ik nog steeds, dus heeft hij vast van zn moeder, haha.

liefs marina

Bedankt voor jullie reacties.

Brenda slaapt overigens ook met slaapzak, dat had ik er niet bij gezegd, maar dat belemmerd haar totaal niet in het omrollen.

We laten haar inmiddels 's nachts ook maar gewoon op haar buik slapen, voor iedereen wel zo prettig.

Groetjes Bianca

Terug
Bovenaan