Hoi dames,
Bedankt voor jullie reacties.
Inbakeren en op de buik leggen doen ze dus niet op het kdv waar ze dus straks naar toe gaan.
Eerder lieten ze de ouders ook indd een formulier tekenen, maar een jurist had er naar gekeken en die had gezegd ondanks dat ouders dan een formulier hadden getekend waren zij als organisatie alsnog de pineut. Aan de ene kant snap ik het kdv ook wel, maar jah als je als ouder nu eenmaal een kind hebt wat echt niet op de rug wil slapen en alleen maar op de buik, dan zit je dus wel met een probleem. Ik had ook liever gehad dat Quinn op zijn rug sliep, maar jah dat is nu eenmaal niet anders. Ik kan me kind niet dwingen in een houding te gaan slapen die hij niet wil. Ja kan ik wel, maar heb dan als resultaat een overstuur kind wat dan zo erg overstuur raakt dat door zijn reflux zijn voeding ook weer uitspuugt. En dat is het me allemaal ook niet waard. Quinn was vanaf dag 1 ook al meteen heel erg sterk in zijn nek en kan zelf heel goed zijn hoofd naar links en rechts draaien.
We kijken het een maandje aan hoe het op het kdv gaat met quinn en het slapen daar. Wil het niet, dan haal ik beide kinderen er gewoon weer af en zoeken we naar een andere oplossing. Pfffff wel een heel gedoe zo hoor.
Liefs marielle