Buikslapen

Onze kleine man, alweer bijna 1 jaar, draait tijdens het slapen iedere keer op zijn buik. Ik leg hem iedere keer dan weer terug op zijn rug. Maar is dat nu nog steeds zo gevaarlijk dat buikslapen of kan ik hem lekker op zijn buikje laten liggen?
Ik hoop dat iemand een antwoord voor me heeft.

Groetjes Ingrid
 
Hoi,
Lotte slaap vanaf dat ze 2 maanden is op haar buikje. Ik leg haar altijd op haar rug in bed maar als we dan gaan kijken als we zelf naar bed gaan, ligt ze lekker op haar buik.
Heerlijk laten liggen zou ik zeggen, kan echt geen kwaad meer nu.
Groetjes Sabine
 
hier precies het zelfde,we leggen haar op haar rug maar ze eindigt op haar buik.als wij naar bed gaan leggen we haar goed,en stoppen we haar weer in,maar ze eindigt toch altijd op der buik of zij,zonder dekentje.
 
Hoi,
Tymo is sinds hij kon kruipen(8,5 maanden) een buikslaper geworden. Hij ligt nu ook altijd overal en nergens in bed, dus met 9 maanden helaas overgestapt op de slaapzak. Ik vond het deze winter toch echt te koud voor hem om zonder deken te slapen. Volgens mij al ze zich zelf goed kunnen draaien en voort bewegen kan het geen kwaad meer. Ik heb alleen wel de matras beschermer waar plastic aan de onderkant zit uit zijn ledikant gehaald. Voorheen had ik die wel op het matras tot aan zijn schouders liggen, maar nu vond ik dat niet meer zo'n prettig idee. Maar volgens mij kan het ook geen kwaad meer hoor! Daarnaast: wat doe je er aan? Je kan moeilijk ze de hele nacht weer terug op hun rug gaan leggen haha.
Groetjes,
Marjolijn
 
Thijs slaapt sinds een paar maanden ook op zijn buik. Wij hebben al sinds zijn geboorte een aerosleep op zijn matras liggen, dus is het niet erg, maar volgens mij kan het nu geen kwaad meer als ze op hun buik slapen.
Toch leggen we hem wel steeds weer goed en onder de dekens als wij gaan slapen.
Thijs heeft al sinds dat hij 6 weken is een slaapzak, omdat hij een hekel heeft aan lakens en dekens. Hij gooit ze van zich af. Zo klein als hij was, wurmde hij zich eronderuit.
En ik denk maar zo, zelf kies je ook de houding die het fijnst ligt, die kleintjes doen dat dus ook.

Groetjes, Petra
 
Hi,

Onze Isa (februari baby) slaapt al tijden op haar buik. We hebben 1 keer de fout gemaakt om haar terug te draaien, ze is toen uren aan het rommelen geweest (wakker, huilen etc.). Dus daar zijn we mee gestopt.

Kan het kwaad? Ze zeggen dat wiegedood o.a. komt door buikslapen, maar wat moet je dan als je kindje steeds draait?

Wij hebben ook de aerosleep (http://aerosleepshop.nl/de-voordelen-van-aerosleep/) bij de eerste gekocht. Het gaf ons een veilig gevoel. Daarnaast beschermt het ook het matras als kindjes spugen of doorlekken met de luier. Je hebt dan geen los zeiltje meer nodig. Dubbele reden dus om hem aan te schaffen.

Gr. Tamara.
 
Terug
Bovenaan