Buikslapen

Tja, zit hier een beetje met een dilemma.

Zoë is al een aantal avonden na de voeding van 18:30 erg onrustig. Nu hebben we haar gisteravond uiteindelijk in de box op haar buik gelegd en toen viel ze toch in slaap.
Vandaag was ze na de voeding van 10/10:30 ook erg onrustig, veel huilen en een paar keer kort slapen en dan weer huilen... Was al een paar keer boven geweest, maar op een gegeven moment lag ze zo te krijsen dat ik haar toch maar mee naar beneden heb genomen. Ik ben toen even met haar tegen me aan op de bank gaan liggen en weer viel ze in slaap (en ik ook even, heerlijk!) Ik heb haar zelfs naar de box kunnen verplaatsen en na een klein beetje gepruttel sliep ze ook daar weer verder.

Maar ik heb het liefst dat ze gewoon in haar eigen bedje slaapt, maar daar durf ik haar niet op haar buik te leggen. Het druist een beetje tegen mijn gevoel in, zeg maar.
Ik heb het met m'n andere dochter ook gezien, dat is nog steeds een buikslaper, maar als ik die in haar bedje op haar buik legde, ging ik elke keer kijken of t wel goed ging. Dat is natuurlijk het voordeel aan de box, dan kan ik het in de gaten houden.

Pfff moeilijk hoor! Nu zijn de andere 2 lekker bij opa en oma, maar als die thuis zijn, weet ik niet of het gaat werken in de box...
 
Buikslapen vind ik persoonlijk wat eng. Maar sommige kindjes vinden het erg fijn. Maar is het niet wat om haar in te bakeren? Hier gaat dat echt super goed. En ze word er heel rustig van.

 
Ik vind het ook eng hoor ;-) Inbakeren is idd ook nog een optie. Had voor Jade toen zo'n doek gekocht, die werd wel iets rustiger, maar niet heel erg. Ik ga de doek zo maar eens opzoeken en dan eens kijken hoe dat vanavond gaat.

Wat heb jij verder nog aan dekentjes in het bedje van Vajèn? Wij hebben Zoë gister voor het eerst met een extra deken en zonder kruiken laten slapen s nachts en qua temperatuur ging dat goed. Maar als ze is ingebakerd, moeten we dus even kijken qua dekens...
 
ik baker de kleine ook in, anders slaat ze zichzelf wakker na een uur en krijg ik haar ook alleen in slaap als ze tegen me aan ligt. Dat zijn ook fijne momenten maar kan niet de hele dag :)
Op de buik zal ik ook niet aandurven, lastig hè als ze zo onrustig zijn?
 
Ze ligt dan ingebakerd in een hydrofiel luier en dan lakentje en dekentje en geef nog een kruikje erbij en nog een dikke doek erover. Het is bij ons erg koud op de kamer. Ze klaagt tot nu toe niet ;-)
 
Ik zou ook voor inbakeren kiezen...op de buik slapen vind ik een beetje eng. Ik baker hem zelf heel af en toe in en dan word hij wel rustiger.
 
Hoi hoi,

Hier een moeder van de septemberclub, ik heb mijn zoontje vanaf ong 7 weken in een puckababy gelegd. DIt is een slaapzak waarbij zijn armpjes ook in het slaapzakje liggen. Hij was ook erg onrustig en sliep erg weinig. Sinds hij daarin gaat slaapt hij erg goed! En kon ik tenminste ook weer bijslapen. Ik herken je verhaal, in het begin protesteerde hij toen hij in het slaapzakje ging, maar inmiddels is het een ritueel en weet hij niet beter meer. Het is een ramp als het slaapzakje gewassen moet worden, dan slaapt hij dus niet...Het slaapzakje is minder strak dan inbakeren, ze zijn 40 euro voor 0-3 maanden, even een aanschaf maar de rust komt wel weer in huis!

Succes en doe waar je je goed bij voelt met alle bovenstaande tips!
 
Vind het ook eng om Lucas op zijn buik te leggen. Doe het alleen in de box en hou het goed in de gaten. Het gekke is dat ik van mijn schoonmoeder hoorde dat je vroeger de baby juist op zijn buik moest leggen vanwege wiegendood... en dat het nu juist andersom is.
 
Terug
Bovenaan