buikslaper en overdag niet in eigen bedje

hallo dames,

Ik zit met iets nou ja 2 dingen eigenlijk...

nr 1:
Ik merk dat mijn meissie Amy heeeel graag en veel lekkerder op der buik slaapt.

soms leg ik der wel eens op der buik in de box of naast me op bed, en ik merk dat ze dan veel langer en dieper slaapt.... ze draait zelf regelmatig der hoofd van links naar rechts als ze op der buik ligt...

in der eigen bed leg ik der altijd op der rug en dat gaat snachts wel goed maar merk gewoon dat ze het op der buik lekkerder vind....
wat zouden jullie doen!!!!!

nr 2:
Amy slaapt snachts heel goed en lang in der eigen bed..... maar overdag vertikt mevrouw het om langer dan een half uur in der eigen bed te slapen, is dan over haar toeren en wordt alleen rustig bij ons.... proberen haar wel te troosten en weer terug te leggen en dan blijven we even bij haar anders wordt ze weer heeeel erg boos... en als we dan bij haar blijven dan is ze wel aan het vechten maar elke keer toch even checken of we er nog zijn...
de box lukt soms wel maar ook niet altijd.......
nog tips....... iemand

thanks alvast

hey marisca...

lastig he als je een buikligger hebt... ik zou het niet weten wat ik zou doen...

en zit met het zelfde probleem als ik Chantal in haar bedje leg word ze ook gauw wakker en wilt ze niet meer in slaap vallen of zo... snachts is dat probleem niet... dus weet ik het ook ff niet hoe en wat... dus kijk met je mee!

Hi Marisca,

Sorry, ook ik kan je hier niet mee helpen..Isa slaapt nooit op haar buik..

S nachts slaapt ze ook goed. Overdag kan ze soms wel vechten tegen haar slaap..Maar meestal slaapt ze gewoon netjes in haar (reis)wieg. Of dit nu boven in het donker en alle rust of beneden is...

Heb je al een hydrofiel luier gebruikt met jouw geur? Dan heeft een baby toch het gevoel dat hij bij je is heb ik gehoord.Of een badje s middags kunnen babies ook slaperig van worden..

Ik wens je er in ieder geval heel veel sterkte mee. Ik denk dat als je daarnaast blijft "oefenen" dat ze dan uiteindelijk wel zelfstandig overdag in slaap kan komen.

Tja dat buikslapen mogen we geen uitspraken over doen he...maar Jesslyn ligt prinses heerlijk in de box op haar buik te slapen (andere kinderen waren ook buikslapers) Wel hadden hebben wij een babyfoon met camera gekocht bij de vorige zodat ik de kamer uit durfte te lopen.
Nu slaapt ze overdag een stuk rustiger.

kan ze veel zien overdag misschien teveel prikkels??Wij hebben de box aan 1 kant (muur kant) afgedekt met een witte deken en ze staat tussen 2 kasten in. Kan dus maar naar 1 kant kijken voor bewegingen etc en ook het speelgoed hangt aan die kant. Dat helpt aardig.

succes

idd, buikslapen is uit de boze he hahaha! maarre bij vriendin van ons slaapt het zoontje het liefste op zijn buik, en op zijn rug helemaal niet...nu hebben hun zon aro sleep matrasje gekocht en kan het mannetje een stuk veiliger slapen op zijn buik. Misschien een idee? wij hebben net als winx een babyfoon op camera, tis echt een uitkomst, en je kan je kleine goed in de gaten houden.

Hi! Buikslapen kan ik je niet mee helpen, ons mannetje ligt altijd op de rug. Voor overdag, wat bij mij heeft geholpen is inbakeren, zowel 's nachts als overdag. En hem echt altijd in zijn bedje boven te leggen, dit deed ik eerst niet. Eerste paar dagen was het wat lastiger, maar nu gaat het super. Hij slaapt heel goed en is ook overdag rustig, ook als hij niet slaapt. Dan kijkt hij beetje om zich heen en kraait wat. Het was even doorzetten, maar ons mannetje had echt veel regelmaat nodig, dus dit werkt voor ons. Kijk maar of het ook iets voor jou is.

Mijn oudste dochter was ook vanaf t begin een buikslaper. Overdag wilde ze alleen maar in de box slapen en s'nachts ging t prima in der eigen bed. Ik heb t nooit lastig gevonden en heb er altijd vertrouwen in gehad. Ze was ook heel sterk in haar nekje en ik wist dat ze van zich zou laten horen als ze geen adem meer zou krijgen. Ik denk dat je gevoel een hoop zegt. Als je je er goed bij voelt en vertrouwen hebt zou ik t gewoon doen.
Overigens heb ik t nooit op t cb gemeld.

En nu is t een hele makkelijke slaper die overal slaapt! Op der rug hahaha T komt vanzelf goed.
Succes

buikslapen heb ik ook geen probleem mee, Tijmen slaapt op zijn rug.

Tijmen kon eerst ook niet goed slapen in zijn bed, steeds huilen. heb hem een week ingebakerd in een Swaddle Me en daarna ging het prima. nu slaapt hij gewoon zonder Swaddle Me in zijn bedje. soms als hij heel moe is en net niet in slaap kan komen, baker ik hem nog in. misschien kun je dat proberen, dat mag nu nog als ze straks kan draaien niet meer.

succes ermee

Terug
Bovenaan