buikslaper en overdag niet in eigen bedje

Ik breek even in, ben een april mama. Mijn zoontje ronan had precies hetzelfde. Overdag ook niet eigen bedje, sliep op zijn buik wel. En 's nachts wel gewoon op zijn rug. Wij zijn hem gaan inbakerrn met een pacco inbakerdoek. Dit hielp goed. En af en toe wel op zijn buik maar dan wel in de box. Op t cb zeiden ze dat t niet erg was, als hij maar in het zicht ligt. En nog steeds ligt hij nog wel eens op zijn buik.. En in het begin sliep hij ook veel bij ons hoor, en nu kan hij prima zelf in slaap vallen.. In het begin is het helemaal niet erg als ze bij jullie slaapt, later gaat ze wel zelf in slaap vallen. Het is toch nog vertrouwd bij papa en mama! En t is stiekem ook wel lekker, zo'n kleintje die tegen je aan lugt te slapen :)
Succes er mee!

Liefs

hi..

hier een beetje het zelfde verhaal haha..
Stein (4 weken) is ook een echte buikslaper, net zoals mijn oudste zoon altijd deed.
Ik heb ook zo'n aero-sleep gekocht en dat werk heel goed. heb het uitgeprobeerd , ik ben er heel gerust op dat hij met dat matrasje op zn buik slaapt. Oudste zoon heeft er ook altijd mee geslapen.

overdag wisselt het, soms slaapt hij als een roosje in bedje, maar liever ligt hij dicht bij me in de box.
En in de wandelwagel slaapt hij bijna niet. ( is toch vreemd, ik dacht dat alle baby's in de wagen goed sliepen...)
succes.

Thanks lady;s
We hebben het nog maar eens effe besproken mijn vent en ik, zaten idd te denken aan een Aero sleep of nanny care maar probleem is dat dametje straks ook naar dagverblijf gaat en daar wil ze dan natuurlijk ook op der buik en daar hebben ze geen aero sleep of nanny care..... en je moet dan wel protocol tekenen dat het op eigen risico is... dus we gaan er toch maar leren op der rug te slapen.

@ louise Amy ligt ook niet graag in de wagenbak, wel in de cosi of draagzak daar slaapt ze heerlijk in.... ik dacht idd ook dat allle baby;s dat fijn vonden maar nee.

Hoi marisca,

Ook ik breek even in. Ben een september 2010 moeder!

Het verhaal van jou is heel herkenbaar. Ook wij zijn gaan inbakeren met een paccodoek. Dit heeft fantastisch geholpen.
De nachten konden we gewoon weer eens slapen na 12 weken tobben!!

En wat het buikslapen betreft: Ken je de Snoozzz?
Die is speciaal voor kinderen tot 24 maanden dacht ik.
Dat wikkel je om het matras en dan zit er een soort slaapwikkel op. Deze is met klittenband te bevestigen. Dan leg je je kind op de rug daarin en draait het niet meer om!
Maar als het op de rug echt niet slaapt zou ik eens aan inbakeren denken!
Bij mij sliep Tygo in de box wel altijd op zijn buik. Dan was ik altijd in de buurt!

Succes ermee'!

groetjes Marieke

Onze kleine slaapt ook graag op haar buik.
http://94.100.121.185/1398650001-1398700000/1398660601-1398660700/1398660682_5_Ylwj.jpeg
En helemaal niet graag in haar eigen wiegje. Overdag slaapt ze veel in de box en als ze eenmaal huilt als ik haar in de wieg leg dan kan ik haar er beter gelijk uithalen anders zit ik er 2 uur later nog naast.
Als ze gelijk slaapt is er niks aan de hand.
Ik klooi maar beejte aan zolang het niet te gek word.
Doe gewoon wat ik op dat moment fijner vind voor haar en mij dan ook uit komt.

Hoi marisca.

Ook ik breek even in van het december 2011 forum. Mijn oudste zoontje (juni 2009) heeft ook een aero sleep matras. Het aero sleep is een los "matrasje" wat je met elastikjes over de punten van het matras daaronder kunt vast maken. Daarover heen komt een aero sleep hoeslaken. Dit is klein op te vouwen en mee te nemen naar het kinderdagverblijf. Dan kan ze ook in het kinderdagverblijf veilig op haar buik slapen. En idd je moet er voor tekenen, maar dat moet je voor veel dingen tegenwoordig. Ook voor inbakeren. Succes en ik hoop dat jullie meisje snel goed slaapt.

Groetjes Redaro

Hey.....

Tips nr 1
En over het buikslapen: aerosleep aanschaffen en lekker op de buik laten slapen. Zeker als ze haar hoofdje goed op kan tillen! En als je zelf snel wakker wordt van haar geluiden 's nachts dan kun je haar 's nachts ook op de buik leggen... bij elke kik lig jij toch al wakker.

Tips nr 2
hier ook een slechte slaper overdag. In de box of in de wandelwagen slaapt ie al helemaal niet. En een dag uit is dus echt helemaal niet leuk voor hem. Hij slaapt dan gewoon niet. Inbakaren is hier erg belangrijk geworden, zonder slaapt ie helemaal niet. Ook slaapt ie slecht als ik m te lang op hou of eerder uit bed haal. Dan wordt ie erg vervelend en kan ie vervolgens daarna heel moeilijk in slaap komen.

We kregen van het CB tips aangeboden wat ook duidelijk in het boekje 'Regelmaat brengt rust' van Ria Blom staat. Van belang is dat je ritme gaat bieden. Dus duidelijkheid. Wij doen het dus zo: wakker worden - voeden (ook al is het geen tijd, bij geen zin... ook prima, wel proberen dus) - spelen met papa en mama - wippertje - box - bij de eerste moeheidssignalen naar bed - op eigen kracht in slaap vallen (zonder speen dus) - bij vroeg wakker worden eerst zelf laten pruttelen - bij 10 minuten echt huilen speen geven,dit herhalen we 2 keer en als het niet lukt om te slapen herhaalt het proces zich weer...
We merken dat hij soms nu snel wakker is, maar ook zo ineens weer zelf verder gaat slapen, dat deed hij eerder nooit. Ook pakt hij nu elke dag in ieder geval een lang stuk, waardoor hij lekker uitrust. En hij is een stuk zelfstandiger en vriendelijker.
Eerder mekkerde hij contant maar doordat ik m nu sneller weg leg, ook al is hij er maar kort uit (want moe is moe), slaapt ie sneller en beter.... hij heeft ineens geen speen meer nodig (hij kon niet zonder!) ook 's nachts lukt het om uit zichzelf weer in slaap te komen. Ik hoef er ineens bijna nooit meer uit... heerlijk!

Voorbeeldje vandaag: 7.30 voeding (200 cc) - 9.00 naar bed - 09.45 wakker nog geprobeerd weer in slaap te krijgen maar 10.15 eruit gehaald: voeden (70 cc) - spelen - wipper - box 11.15 er weer in - 12.00 wakker, zelf weer in slaap gevallen om 12.15 -12.30 wakker zelf weer in slaap gevallen - 14.15 hij slaapt nu nog.... haha hij zal straks wel bere honger hebben.

Eenduidigheid en voorspelbaarheid is heel belangrijk. In het begin kunnen ze zich daar tegen verzetten, maar na een paar dagen gaan ze al beter slapen. Als je merkt dat je kindje overdag niet lekker gaat slapen is het dus erg belangrijk om rust en regelmaat te bieden. Dus niet de ene keer in bed en dan weer in de box, er wel bij blijven er niet bij blijven... doe het altijd op dezelfde manier. En gun ze 30 minuten om zichzelf in slaap te huilen of gewoon te liggen pruttelen om te kunnen slapen... en laat ze lekker slapen als ze slapen, ook al is het tijd voor een voeding. Ze halen het wel weer in als ze weer meer wakker zijn.

Misschien zit je niet te wachten op mijn verhaal en tips, maar als ik je verhaal zo las herkende ik mijn eigen verhaal... je bent zo aan het zoeken en dat kan je baby heel onrustig maken en je kunt dus zelf de oorzaak zijn van het slechte slapen. Zo kan je bijvoorbeeld je baby zien gapen en denken dat hij moe is, maar als je m oppakt begint ie ineens te lachen dus denk je: ik hou m nog even op, hij is zeker nog niet moe genoeg. Niet goed dus want dan ga je over die slaapgrens heen en is ie straks te moe om te slapen en maakt ie geen lange ruk, maar een kort rukje om weer moe wakker te worden....

Duidelijkheid kun je bieden door altijd alles in dezelfde volgorde te doen, maar ook door je kindje altijd een vaste slaapplek en speelplek te bieden. Zeker in het begin als je begint met het bieden van is dit erg belangrijk. Na een paar weken kun je wel weer eens wat proberen anders te doen, maar kom altijd terug bij hetzelfde ritme.

Succes ermee!

marisca,
wat grappig dat zij ook niet in de wagen wil sapen. stein slaapt idd wel in de maxi cosi en in de draagzak zit hij heel relaxt, alleen vind ik dat zelf niet zo heel prettig lopen..

bij ons op het kdv mogen ze ook niet op hun buik slapen, dus ik probeer hem nog wel op zn rug of anders op zn zij te leren slapen. En anders neem ik het aero sleep gewoon mee.
succes met je meissie!

Terug
Bovenaan